Gigantul anglo-olandez Unilever se angajează să restrângă prezenţa brandurilor de îngheţată în chioşcurile locale pentru a primi ok-ul Concurenţei pentru preluarea Betty Ice. Unilever a preluat Betty Ice la finalul lui ianuarie 2018 într-o tranzacţie de aproape 100 de milioane de euro.
Câteva luni mai târziu, acest acord a ajuns pe masa Consiliului Concurenţei care anunţă acum că în urma analizei efectuate „au rezultat anumite îngrijorări concurenţiale legate de compatibilitatea operaţiunii economice notificate cu un mediu concurenţial normal, pe piaţa naţională a producţiei şi comercializării îngheţatei impuls (îngheţată de consum rapid: la cornet, pe băţ, vafă) pe segmentul comerţului tradiţional.“
Pentru a primi acordul Concurenţei, Unilever se angajează să renunţe la unele vitrine frigorifice amplasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional.
În comerţul tradiţional local mai există circa 75.000-80.000 de chioşcuri şi magazine mici, conform celor mai recente date.
Consiliul Concurenţei spune că procentul care ar indica o poziţie dominantă trebuie să depăşească 40% cotă de piaţă. Cota totală de piaţă a celor două branduri în România este de circa 30%, cu Unilever cu circa 16% din piaţă, iar Betty Ice cu aproximativ 14%, conform celor mai recente date ale ZF. Concurenţa analizează însă şi cota de piaţă pe segmente, nu doar pe întreg sectorul.