Companii

Unilever se angajează să îşi restrângă prezenţa din comerţul tradiţional pentru a primi acordul Concurenţei privind preluarea Betty Ice

Unilever se angajează să îşi restrângă prezenţa...

Autor: Cristina Roşca

12.10.2018, 00:07 1340

Gigantul anglo-olandez Unilever se angajează să restrângă prezenţa brandurilor de îngheţată în chioşcurile locale pentru a primi ok-ul Concu­ren­ţei pentru preluarea Betty Ice. Unilever a preluat Betty Ice la finalul lui ianuarie 2018 într-o tranzacţie de aproape 100 de milioane de euro.

Câteva luni mai târziu, acest acord a ajuns pe masa Consiliului Con­cu­renţei care anunţă acum că în urma ana­lizei efectuate „au rezultat anu­mite în­grijorări concurenţiale legate de compatibilitatea operaţiunii eco­nomice notificate cu un mediu con­curenţial normal, pe piaţa naţio­nală a producţiei şi comercializării îngheţatei impuls (îngheţată de consum rapid: la cornet, pe băţ, vafă) pe segmentul comerţului tradiţional.“

Pentru a primi acordul Concu­renţei, Unilever se angajează să re­nunţe la unele vitrine frigorifice am­plasate în spaţiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerţului tradiţional.

În comerţul tradiţional local mai există circa 75.000-80.000 de chioşcuri şi magazine mici, conform celor mai recente date.

Consiliul Concurenţei spune că procentul care ar indica o poziţie dominantă trebuie să depăşească 40% cotă de piaţă. Cota totală de piaţă a celor două branduri în România este de circa 30%, cu Unilever cu circa 16% din piaţă, iar Betty Ice cu aproximativ 14%, conform celor mai recente date ale ZF. Concurenţa analizează însă şi cota de piaţă pe segmente, nu doar pe întreg sectorul.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO