Companii

Unirea vine cu o noua campanie dupa vanzari de 19 mil. euro

19.09.2007, 17:27 153

Brandul Unirea, aflat in portofoliul companiei Euroavipo, detinuta de actionarii producatorului de vinuri Murfatlar, a inregistrat anul trecut vanzari de 19 mil. euro, adica aproximativ 35% din cifra de afaceri totala obtinuta de companie in 2006.
"Cresterea vanzarilor si a cotei de piata pentru brandul Unirea s-a datorat campaniilor de promovare", a declarat Florian Radu, brand manager al Euroavipo Grup.
Brandul Unirea a fost lansat pe piata in decembrie 2001, fara a fi promovat, tintind un target format din barbati cu venituri reduse. Campania de lansare si construire a brandului a inceput in iunie 2003, sub sloganul "Unde-s multi, puterea creste", in ultimii cinci ani fiind realizate sase spoturi pentru promovarea acestui brand.
"Recent am realizat un nou spot, cu o valoare neta de 43.500 de euro care ruleaza din august pana la sfarsitul anului pe principalele posturi tv. Acesta nu este in linia celor de pana acum unde se ironizau situatii mai mult sau mai putin comice, ci este pur si simplu un spot de bilant in care se incearca trecerea in revista a ceea ce s-a intamplat pana acum cu brandul Unirea", a spus Florian Radu.
Potrivit reprezentantilor Euroavipo, in 2006, evolutia marcii Unirea s-a mentinut in acelasi trend ca in anul precedent, detinand o cota in volum de 30% din piata de alcool colorat, insa in prima parte a acestui an vanzarile au stagnat.
"In primele sase luni ale anului, vanzarile au stagnat din punct de vedere al volumului, pentru prima data dupa trei ani de crestere. In perioada urmatoare, preconizam stationari sau chiar scaderi de volume in vanzari, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
Toata piata de alcool este in stationare din cauza cresterii accizei pe hectolitru pur", a adaugat Radu.
Piata bauturilor alcoolice a fost dezechilibrata anul trecut de introducerea taxei pe viciu si de cresterea accizei pe hetcolitru de alcool pur la 750 de euro de la 465 de euro, valoarea inregistrata la data de 1 ianuarie 2006.
Aceasta a condus la o scadere a pietei albe si la o crestere a pietei gri, care anul trecut reprezenta, potrivit estimarilor prinicipalilor jucatori din domeniu, aproximativ 70% din piata locala.
La inceputul acestui an, compania a luat decizia de a folosi doar liniile de productie aflate in fabrica de la Ploiesti, apartinand Euroavipo Grup, renuntandu-se temporar la liniile de fabricatie din fabrica de la Posta Calnau, apartinand Euroavipo SA.
"S-a luat aceasta decizie deoarece liniile de productie din cadrul Euroavipo Grup au o capacitate mai mare, sunt automatizate, avand drept rezultat costuri mai reduse. Euroavipo SA isi continua activitatea de comert cu amanuntul", a spus Florian Radu, brand managerul Euroavipo.
Portofoliul de bauturi spirtoase produse de Euroavipo Grup include marci precum Unirea, rachiul de fructe Hanul Ars, lichiorul Sao, vodca Sankt Petersburg sau ginul Bartender's.
Principalii jucatori din piata sunt Euroavipo Grup, Scandic Distileries, Alexandrion Group, Prodal '94. Competitorii directi ai brandului Unirea sunt insa brandurile Cava D'Oro si Alexandrion, potrivit informatiilor Euroavipo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO