Companii

Unu din 200 de romani isi va lua masina noua in acest an. Cehii, polonezii si maghiarii stau mai bine

Unu din 200 de romani isi va lua masina noua in acest an. Cehii, polonezii si maghiarii stau mai bine
08.03.2010, 00:00 22

Vanzarile de automobile noi in Romania se vor reduce in 2010 cu10% la 104.000 de unitati, potrivit estimarilor AsociatieiConstructorilor Europeni de Automobile (ACEA), sub media de scaderede 12,2%, prognozata pentru cele 27 de state membre ale UniuniiEuropene. ACEA a realizat estimarile pe baza datelor furnizate deasociatiile specifice industriei auto din fiecare tara membra.Estimarile ACEA sunt insa mult mai sumbre decat cele ale AsociatieiProducatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), care lainceputul anului vedea o posibila stagnare. Atat Brent Valmar,vicepresedintele APIA, cat si Constantin Stroe, presedinteleACAROM, au declarat anterior ca "piata nu are cum sa revina in2010", iar vanzarile de automobile noi vor fi de maximum 115.000 deunitati, chiar si cu ajutorul programului Rabla. In 2009 in Romaniaau fost comercializate 130.000 de automobile noi, din care 14.000au fost reexportate in alte tari europene. Vanzarile de automobilesecond-hand au fost insa duble fata de cele noi. Potrivitprognozelor ACEA, in Uniunea Europeana vanzarile de automobile sevor contracta de la 14,5 milioane de unitati in 2009 la 12,7milioane de unitati in acest an. Cel mai mult va avea de suferitGermania, cu -27,5% in planul de vanzari. "In Germania anul trecutcresterea de peste 20% s-a datorat programului de casare. Dar toticlientii care au cumparat prin acest program sunt clienti "debuget". De aceea am vazut cresteri la modele precum Fiesta, darscaderi importante la marcile premium. Toata cresterea a fost insegmentul masinilor de clasa mica", a declarat la Geneva IngvarSviggum, vicepresedintele Ford Europa. Pornind de la prognozeleACEA, ZF a realizat un clasament al vanzarilor estimate in 2010raportat la mia de locuitori, top in care Romania depaseste doarBulgaria, dar in partea de jos a clasamentului. Astfel, pe piatalocala sun asteptate mai putin de cinci masini noi la mia delocuitori, in timp ce Slovacia, Spania sau Germania au bugetatevanzari de 2-7 ori mai mari. Si Cehia, Polonia sau Ungariadevanseaza Romania, cu cel putin sase masini noi la o mie delocuitori.

AFACERI DE LA ZERO