Companii

Update: Plaza Centers a vândut retailerului Dedeman un teren în Hunedoara cu 1,2 milioane de euro

Update: Plaza Centers a vândut retailerului Dedeman un...

Autor: Cristina Cuncea

03.12.2014, 00:00 479

Dezvoltatorul imobiliar Plaza Centers, care are în plan dezvoltarea proiectului de la Casa Radio din Bucureşti, a vândut retailerului Dedeman, pentru 1,2 milioane de euro un teren în Hunedoara, unde intenţiona să dezvolte un mall, aceasta fiind al doilea lot vândut de companie în acest an după cel din Târgu Mureş.

erenul are o suprafaţă de 41.000 de metri pătraţi şi a fost vândut altui dezvoltator, iar tranzacţia s-a realizat la valoarea de evaluare, potrivit unui anunţ al Plaza Centers. Terenul şi-a pierdut din valoare în acest an, în condiţiile în care la finele anului trecut era evaluat la 2,4 milioane de euro.

Hanan Schraiter, marketing & business development manager în cadrul Plaza Centers România, a declarat pentru MEDIAFAX că terenul a fost cumpărat de retailerul de materiale de construcţii Dedeman.

"Vânzarea este în linie cu strategia companiei de a reduce nivelul datoriilor şi de a vinde activele secundare şi să se focuseze pe cele care produc venituri", se menţionează în comunicatul companiei.

Compania a vândut în luna septembrie un teren de 31.500 metri pătraţi pe care îl deţinea în Târgu Mureş şi pe care intenţiona, de asemenea, să construiască un centru comercial. Terenul a fost vândut pentru 3,5 milioane de euro.

Plaza Centers se află în proces accelerat de vânzare a încă două terenuri din România, din Mircurea Ciuc, evaluat la 2 milioane de euro (cu 41% mai puţin decât în decembrie 2013) şi Constanţa, evaluat la 2,5 milioane de euro, cu 50% mai puţin faţă de sfârşitul anului trecut. Terenurile au fost cumpărate în perioada de boom imobiliar, când preţurile au atins niveluri record, astfel că vânzările se vor face în pierdere semnificativă.

Plaza Centers, care a intrat în reorganizare judiciară în acest an, deţine o participaţie de 75% din proiectul Casa Radio, într-un parteneriat semnat în 2006 cu Ministerul Dezvoltării. Proiectul ar urma să aibă o suprafaţă netă construită de 550.000 metri pătraţi, cu un centru comercial cu o suprafaţă închiriabilă de 76.000 metri pătraţi, dar şi spaţii de birouri, hotel, apart-hotel şi un centru de conferinţe.

Şi acest proiect, adică terenul, a fost estimat la sfârşitul lunii septembrie la 89,25 milioane de euro, faţă de 130,6 milioane de euro în decembrie 2013. Compania a realizat o serie de demolări şi lucrări preliminare la acest proiect, dar a oprit investiţiile complet în 2009, după începerea crizei.

Plaza Centers mai deţine terenuri în Slatina, Iaşi şi Bucureşti, unde intenţiona înainte de declanşarea crizei să dezvolte spaţii de retail. Începerea construcţiei a fost amânată însă în repetate rânduri, iar pentru acest an dezvoltatorul israelian îşi propunea să înceapă dezvoltarea proiectului din Timişoara şi a unuia lângă Ateneu, în Bucureşti.

Valoarea activelor pe care Plaza Centers le deţine în România s-a depreciat în primele şase luni la 112 milioane de euro, de la 164 milioane de euro.

Dedeman, cea mai mare companie din domeniul retailului cu materiale de construcţii şi amenajărilor interioare din România, este deţinută de oamenii de afaceri Dragoş şi Adrian Pavăl şi a încheiat anul trecut cu afaceri de 2,67 miliarde lei (606 milioane euro) şi un profit net de 288,3 milioane lei (65,2 milioane euro).

Reţeaua Dedeman din România numără 40 de magazine, în acest an fiind deschise patru unităţi, la Sibiu, Deva, Bucureşti (Colentina) şi Târgu-Jiu. În afară de magazinul din Colentina (sector 2), inaugurat la începutul lunii septembrie, retailerul mai deţine în Bucureşti alte două unităţi, în apropiere de Şoseaua Giurgiului (sector 4) şi pe Valea Cascadelor (sector 6).

Compania a anunţat anterior că vrea să ajungă la o reţea de 50 de magazine în România până la finele anului viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO