Companii

Urmează a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection, 21 octombrie 2019. Radiografia pieţei de francize: 350-400 de concepte, circa 10.000 de magazine şi afaceri care merg spre 3,5 miliarde de euro

Cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection va avea loc pe 21 octombrie 2019. La fiecare dintre ediţiile anterioare au participat 250-300 de participanţi.

Cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection va avea loc pe 21 octombrie 2019. La fiecare dintre ediţiile anterioare au participat 250-300 de participanţi.

Autor: Cristina Roşca

11.09.2019, 16:20 156

Piaţa francizelor traversează de circa patru ani ani o perioadă de creştere susţinută în România, mergând mână în mână cu consumul privat şi cu economia în ansamblul său. Astfel, creşte atât valoarea pieţei (cifra de afaceri cumulată a businessurilor venite în francize), cât şi numărul de concepte şi de unităţi.

Cifra de afaceri cumulată a sistemelor de franciză din România a crescut de la 1,9 mi­liarde de euro în 2015 la circa 3,5 miliarde de euro la finalul anului trecut, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul evoluţia anterioară. Creşterea medie anuală a fost de peste 20% în ultimii ani de zile, potrivit datelor oferite de compania francize.ro, specializată în domeniu.

Pe piaţa locală de franciză sunt 350-400 de concepte active cu un total de peste circa 10.000 de unităţi operate în sistem de franciză. Acestea sunt fie magazine, fie spălătorii, fie restaurante sau centre de servicii.

Rezerva-ti un loc la Franchise Connection acum! 

Burger King, Victoria’s Secret, TopShop şi The Athlete’s Foot sunt cele mai noi branduri care au venit sau urmează să intre în România în sistem de franciză.

Pe această piaţă există atât afaceri locale, cât şi internaţionale care se dezvoltă în sistem de franciză, ele provenind din sectoare variate precum retail, servicii sau HoReCa.

În continuare numărul conceptelor străine de franciză este net superior, însă e cumva normal dat fiind că această piaţă abia prinde formă şi se află în plin proces de creştere. De altfel, odată cu piaţa totală creşte şi numărul de concepte locale care se dezvoltă în franciză. Alături de acestea, şi unele nume străine vin sau revin în România. Gregory’s se află la a doua încercare pe piaţa locală, iar Hugo Boss la a treia. De fiecare dată în franciză. Brandul de lenjerie intimă Victoria’s Secret, pe de altă parte, a venit în premieră în România în 2018. Adus tot în sistem de franciză.

McDonald’s, Starbucks şi KFC sunt branduri care nu mai au nevoie de nicio prezentare. Puţini sunt cei care să nu fi auzit de ele, ba chiar să nu fi gustat un cheesebuger la Mac, o porţie de aripioare picante de la KFC sau să-şi fi început dimineaţa cu o cafea la Starbucks. Nu la fel de mulţi sunt însă cei care ştiu că fiecare dintre cei trei giganţi americani este prezent pe piaţa din România în sistem de franciză (cu regim închis, fiind toate unităţile operate de un master­francizat). Şi cele trei nu sunt singurele nume.

Unele dintre cele mai puternice companii din lume, cu afaceri de miliarde de dolari (fiecare), au pariat pe acest model de business pentru că şi-au dat seama că este o reţetă pentru scalarea afacerii şi pentru dezvoltare.

Pe urmele unor giganţi precum cei mai sus menţionaţi păşesc şi businessuri locale care îşi dau seama că asocierea şi parte­neriatul sunt cuvintele-cheie în afaceri, indiferent de tipul lor.

Christian Tour (turism), uncle John (restaurante) sau Meli Melo (retail de accesorii) sunt doar câteva nume care s-au ancorat bine pe piaţa pe care activează şi acum sunt dispuse să dea mai departe know-howul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO