Companii

Urmează conferinţa Franchise Connection, Bucureşti, 21 octombrie 2019. PiatraOnline caută parteneri pentru a se extinde în franciză în şapte oraşe de provincie

Mariana Brădescu Constantinescu, managing partner PiatraOnline: Vrem să ne extindem în franciză pentru că noi credem că un business stabil poate să adune în jurul lui parteneri care să se alăture proiectului.

Mariana Brădescu Constantinescu, managing partner PiatraOnline: Vrem să ne extindem în franciză pentru că noi credem că un business stabil poate să adune în jurul lui parteneri care să se alăture proiectului.

Autor: Cristina Roşca

25.09.2019, 15:30 220

Compania Rock Star Construct, care ad­mi­nistrează operaţiunile brandului PiatraOnline, caută să se extindă în pro­vincie în sistem de franciză, fiind vizate şapte oraşe, unele dintre cele mai importante centre urbane ale ţării. În prezent, compania lansată acum mai bine de un deceniu are un show­room de 2.000 mp în sectorul 1 din Bucureşti.

„PiatraOnline este un business ce a fost fondat în noiembrie 2007, însă activitatea în forma actuală a început în decembrie 2009. PiatraOnline există as­tăzi ca brand pe piaţă tocmai pentru că ne-am întâlnit noi doi - eu şi soţul meu - şi în acea perioadă cumva ambii tatonam acest domeniu. Iar împreună am pus bazele a ceea ce este astăzi această afa­cere“, spune Mariana Brădescu Constantines­cu, managing partner la PiatraOnline. Ea va fi prezentă ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection ce va fi organizată de ZF împreună cu francize.ro pe data de 21 octombrie 2019 la Bucureşti.

Mariana Brădescu şi Sergiu Constan­ti­nes­cu au început să lucreze în domeniul con­strucţiilor imediat după terminarea facul­tăţii. Mariana Brădescu s-a angajat în ca­drul firmei părinţilor săi, axată pe pro­ducţia de pa­vaje din beton şi pia­tră decorativă din beton, ac­tivitatea ei constând în dezvoltarea bazei de clienţi.

Urmează conferinţa Franchise Connection! Vrei sa investeşti într-o franciză? Acum poţi să afli care este oferta de pe piaţă!

Apoi, împreună, cei doi antre­prenori au în­fiinţat propriul busi­ness specializat în co­mer­cializarea pietrei naturale adusă din cariere din toată lumea. Materialele se vând atât online, cât şi prin intermediul show­ro­om­u­lui din Capitală, iar pla­nurile de viitor vizea­ză extinderea în provincie cu unităţi fizice.

„În 2019 am trecut doar prin etapa de prospec­ţie a pieţei, de analiză a vi­itorilor par­te­neri şi abia în 2020 es­timăm că vom pu­tea veni pe piaţă cu un prim showroom Pia­traOn­line la nivel de provin­cie“, spune antrepre­noarea.

Ea adaugă că în următorii cinci ani - con­­si­deraţi foarte im­portanţi pentru scalarea busi­nessului - PiatraOnline doreşte să gă­seas­că şapte parteneri activi la nivel naţio­nal şi tatonează lansarea francizei la nivel inter­naţional. Sunt în plan şi dezvol­ta­rea unor departamente noi în cadrul echi­pei, de­par­tamente ce vor aduce un plus de business.

„Vrem să ne extindem în franciză pentru că noi credem că un business stabil poate să adune în jurul lui parteneri care să se alăture proiectului. Ne dorim prezenţa offline în 7 mari oraşe din România, însă decizia noastră a fost să aducem „on board“ parteneri ce îşi vor asuma rolul de manager şi owner în ace­laşi timp şi cu care să putem să construim ace­eaşi prezenţă pe care o avem şi în Bucureşti şi în alte centre urbane.“

Bugetul estimat pentru startul unui busi­ness PiatraOnline în franciză este de circa 200.000 de euro. „Acesta este un buget complet, ce include şi partea de produ­se stocabile pentru o prima perioadă de funcţionare.“

Detaliile logistice se decid împreună cu fiecare partener în parte, în funcţie de ce dis­po­nibilităţi, mai exact dacă are spaţiu propriu sau închiriat.

Antreprenoarea este de părere că businessul pe care l-a creat alături de soţul său se diferenţiază faţă de ceilalţi jucători din piaţă printr-o bună prezenţă în mediul online şi prin faptul că deţine, după cum susţine ea, cel mai mare showroom de piatră naturală din România. Din punctul de vedere al pro­du­se­lor, PiatraOnline are o gamă diver­sifi­cată atât pentru consumatorii din do­me­niul rezidenţial, cât şi pentru jucă­torii pro­fesionişti, adică pentru clienţii B2B.

Clientul final al PiatraOnline este un client educat, cu studii superioare, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 55 ani şi cu venituri peste medie.

„Cifra de afaceri în 2018 a fost în jurul valorii de 5,5 milioane de euro. Suntem adepţii unui business sănătos ce creşte echilibrat şi susţinut, asta am făcut din primii ani de la înfiinţare şi asta facem şi astăzi, după peste 10 ani de activitate efectivă.“ Cifra de afaceri a PiatraOnline a crescut cu circa 10% în ultimul an, potrivit datelor publice.

Avansul este susţinut de investiţiile companiei în business. Mariana Brădescu Constantinescu adaugă că an de an companie investeşte în proiecte de dezvoltare atât pe partea de software, cât şi pe cea de operaţional. Astfel, 2018 a fost anul în care PiatraOnline a investit în proiectul de franciză, dar şi în soft-uri noi. „În 2019 am ales să investim în cel mai bun soft de CRM la nivel mondial, soft prin care ne dorim să aducem îmbunătăţiri în zona de customer service şi în dezvoltarea echipei.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO