Compania Rock Star Construct, care administrează operaţiunile brandului PiatraOnline, caută să se extindă în provincie în sistem de franciză, fiind vizate şapte oraşe, unele dintre cele mai importante centre urbane ale ţării. În prezent, compania lansată acum mai bine de un deceniu are un showroom de 2.000 mp în sectorul 1 din Bucureşti.
„PiatraOnline este un business ce a fost fondat în noiembrie 2007, însă activitatea în forma actuală a început în decembrie 2009. PiatraOnline există astăzi ca brand pe piaţă tocmai pentru că ne-am întâlnit noi doi - eu şi soţul meu - şi în acea perioadă cumva ambii tatonam acest domeniu. Iar împreună am pus bazele a ceea ce este astăzi această afacere“, spune Mariana Brădescu Constantinescu, managing partner la PiatraOnline. Ea va fi prezentă ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection ce va fi organizată de ZF împreună cu francize.ro pe data de 21 octombrie 2019 la Bucureşti.
Mariana Brădescu şi Sergiu Constantinescu au început să lucreze în domeniul construcţiilor imediat după terminarea facultăţii. Mariana Brădescu s-a angajat în cadrul firmei părinţilor săi, axată pe producţia de pavaje din beton şi piatră decorativă din beton, activitatea ei constând în dezvoltarea bazei de clienţi.
Apoi, împreună, cei doi antreprenori au înfiinţat propriul business specializat în comercializarea pietrei naturale adusă din cariere din toată lumea. Materialele se vând atât online, cât şi prin intermediul showroomului din Capitală, iar planurile de viitor vizează extinderea în provincie cu unităţi fizice.
„În 2019 am trecut doar prin etapa de prospecţie a pieţei, de analiză a viitorilor parteneri şi abia în 2020 estimăm că vom putea veni pe piaţă cu un prim showroom PiatraOnline la nivel de provincie“, spune antreprenoarea.
Ea adaugă că în următorii cinci ani - consideraţi foarte importanţi pentru scalarea businessului - PiatraOnline doreşte să găsească şapte parteneri activi la nivel naţional şi tatonează lansarea francizei la nivel internaţional. Sunt în plan şi dezvoltarea unor departamente noi în cadrul echipei, departamente ce vor aduce un plus de business.
„Vrem să ne extindem în franciză pentru că noi credem că un business stabil poate să adune în jurul lui parteneri care să se alăture proiectului. Ne dorim prezenţa offline în 7 mari oraşe din România, însă decizia noastră a fost să aducem „on board“ parteneri ce îşi vor asuma rolul de manager şi owner în acelaşi timp şi cu care să putem să construim aceeaşi prezenţă pe care o avem şi în Bucureşti şi în alte centre urbane.“
Bugetul estimat pentru startul unui business PiatraOnline în franciză este de circa 200.000 de euro. „Acesta este un buget complet, ce include şi partea de produse stocabile pentru o prima perioadă de funcţionare.“
Detaliile logistice se decid împreună cu fiecare partener în parte, în funcţie de ce disponibilităţi, mai exact dacă are spaţiu propriu sau închiriat.
Antreprenoarea este de părere că businessul pe care l-a creat alături de soţul său se diferenţiază faţă de ceilalţi jucători din piaţă printr-o bună prezenţă în mediul online şi prin faptul că deţine, după cum susţine ea, cel mai mare showroom de piatră naturală din România. Din punctul de vedere al produselor, PiatraOnline are o gamă diversificată atât pentru consumatorii din domeniul rezidenţial, cât şi pentru jucătorii profesionişti, adică pentru clienţii B2B.
Clientul final al PiatraOnline este un client educat, cu studii superioare, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 55 ani şi cu venituri peste medie.
„Cifra de afaceri în 2018 a fost în jurul valorii de 5,5 milioane de euro. Suntem adepţii unui business sănătos ce creşte echilibrat şi susţinut, asta am făcut din primii ani de la înfiinţare şi asta facem şi astăzi, după peste 10 ani de activitate efectivă.“ Cifra de afaceri a PiatraOnline a crescut cu circa 10% în ultimul an, potrivit datelor publice.
Avansul este susţinut de investiţiile companiei în business. Mariana Brădescu Constantinescu adaugă că an de an companie investeşte în proiecte de dezvoltare atât pe partea de software, cât şi pe cea de operaţional. Astfel, 2018 a fost anul în care PiatraOnline a investit în proiectul de franciză, dar şi în soft-uri noi. „În 2019 am ales să investim în cel mai bun soft de CRM la nivel mondial, soft prin care ne dorim să aducem îmbunătăţiri în zona de customer service şi în dezvoltarea echipei.“