Companii

Urmează Conferinţa Franchise Connection, Bucureşti, 21 octombrie 2019. Un lanţ finlandez de saloane pentru bărbierit intră pe piaţa din România şi caută parteneri francizaţi

INTERVIU

Markku Kosonen, CEO şi proprietar al Mroom: Credem că piaţa din România are un potenţial de dezvoltare uriaş dat fiind că este fragmentată, operatorii locali având de regulă un singur salon care e de regulă conectat cu brandul personal al antreprenorului

Markku Kosonen, CEO şi proprietar al Mroom: Credem că piaţa din România are un potenţial de dezvoltare uriaş dat fiind că este fragmentată, operatorii locali având de regulă un singur salon care e de regulă conectat cu brandul personal al antreprenorului

Autor: Cristina Roşca

13.09.2019, 08:19 261

„Credem că piaţa din România are un potenţial de dezvoltare uriaş dat fiind că este fragmentată, operatorii locali având de regulă un singur salon care e de regulă conectat cu brandul personal al antreprenorului. Acesta din urmă este de asemenea şi bărbierul principal. Nu există jucători internaţionali mari pe piaţă pregătiţi să dezvolte reţele care să aibă în spate procese şi sisteme de business. Vorbim de afaceri care nu se bazează pe echipe, ci pe managementul sistemelor de business“, spune Markku Kosonen, CEO al MRoom.

El va fi prezent ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection ce va fi organizată de ZF împreună cu francize.ro pe data de 21 octombrie 2019.

Antreprenorul povesteşte că MRoom a apărut pe piaţă dintr-o nevoie reală şi pentru că exista o nişă unde era potenţial de creştere. Ideea i-a venit antreprenorului Petri Sipiloinen care lucra în salonul bunicii sale. După ce s-a specializat, l-a cunoscut pe Toni Kylotasku şi l-a pregătit pentru a deveni campion mondial. Împreună, în 1998  au participat la Campionatul Mondial din Coreea de Sud unde au realizat că e nevoie de saloane pentru bărbierit. Aşa a început să se contureze ideea unui business.

Rezerva-ti un loc la Franchise Connection acum! 

„În 2008 primul salon MRoom s-a deschis la Tampere în Finlanda, iar în 2013 am lansat propria linie de produse. Anul următor am început expansiunea inter­naţională, primele unităţi fiind deschise în Germania. Acum suntem prezenţi în 8 ţări, iar expansiunea continuă. Totodată, ne concentrăm atenţia pe digitalizarea conceptului.“ Astfel, pe viitor reţeaua se va folosi tot mai mult de inteligenţa artificială în creionarea serviciilor.

Executivul mai spune că se adresează bărbaţilor de toate vârstele, deşi femeile sunt bine-venite să asiste dat fiind că serviciile oferite sunt doar cele de bărbierit şi aranjat destinate domnilor.

Există însă şi taţi care vin însoţiţi de fiii lor. Ei pot veni pentru a se tunde, a se bărbieri, a se vopsi sau, pur şi simplu, pentru servicii se relaxare şi epilare.

În România primele saloane de bărbierit au apărut recent, în ultimii ani, în Bucureşti, dar şi în câteva mari oraşe din ţară, cum este cazul Clujului. Ele reînvie un ritual cu totul aparte, destinat pe vremuri elitelor. Bărbieritul este însă mai mult decât un simplu moft estetic, este un soi de socializare deosebit, formator de opinii, generator de noutăţi.

„Ce ne deosebeşte pe noi este faptul că venim cu un concept integrat, ceea ce înseamnă că pe lângă serviciile oferite avem şi propria linie de produse. Astfel, acest model de business permite unui salon MRoom să obţină o marjă de profit de patru ori mai mare decât media industriei. Reţeaua MRoom readuce în prim-plan importanţa saloanelor de bărbierit care au avut perioada lor de glorie. Aduce în prim-plan şi importanţa îngrijirii personale de către bărbaţi.“

Markku Kosonen mai spune că bărbaţii sunt tot mai interesaţi de modul în care arată, aşa că sunt în căutare de produse şi servicii destinate exclusiv lor. Situaţia nu e diferită în România, unde finlandezii caută parteneri francizaţi pentru dezvoltare.

„Căutăm parteneri care sunt pasionaţi de această industrie şi care înţeleg ce înseamnă customer service. Vrem pe cineva care poate implementa conceptul nostru în România, el cunoscând deja piaţa. Francizatul trebuie să aibă cunoştinţe de marketing, management şi să aibă abilităţi în a interacţiona cu oamenii. Nu trebuie să lipsească spiritul antre­prenorial.“

Candidatul nu trebuie să aibă pregătire în domeniu - să fie bărbier. MRoom îi va oferi partenerului sprijin pentru dezvoltare fie că e vorba de francizat sau master­­francizat. Investiţia iniţială într-un salon variază între 45.000 şi 80.000 de euro. Costul variază în funcţie de amplasare şi de zonă, însă modelul şi layout-ul sunt aceleaşi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO