Lanţul de cafenele – unul dintre cei mai extinşi jucători de pe piaţa de profil – este prezent în oraşele mari ale ţării precum Timişoara, Cluj-Napoca, Sibiu, Oradea sau Iaşi.
„În Bucureşti cafenelele sunt operate de către noi în mod direct, dar datorită cererilor de francize, şi pentru Capitală analizăm deschiderea unor unităţi noi operate de către parteneri. Totodată, ne gândim să trecem o serie de cafenele proprii în sistem de franciză“, adaugă Vasi Andreica.
El va fi prezent ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection, care va avea loc la Bucureşti pe 21 octombrie 2019 şi care va fi organizată de Ziarul Financiar şi francize.ro.
În ceea ce priveşte Ted’s, Vasi Andreica spune că nu vede diferenţe de comportament de consum între Capitală şi restul oraşelor. Cafeaua este un produs universal care aduce oamenii împreună indiferent de locul în care se află.
„Avem un model de business care se pretează în a fi deschis în orice oraş din România în acest moment. Decizia noastră de a ne extinde în franciză nu a fost una uşoară, apelând la această formă de expansiune abia după ce am considerat că avem un concept pe care l-am verificat în cât mai multe situaţii de piaţă posibile.“
Provocările, spune antreprenorul, sunt de diferite tipuri, începând de la alegerea spaţiului împreună cu francizatul într-un oraş pe care nu-l cunoşti, de exemplu, şi până la obţinerea autorizaţiei de funcţionare, care diferă de la o autoritate locală la alta.
„Şi totuşi aceste lucruri n-ar trebui privite neapărat ca nişte provocări, ci mai degrabă ca aspecte normale din viaţa de zi cu zi a unui business dezvoltat prin acest model. O persoană care investeşte într-un concept pe care tu îl dezvolţi o face cu un scop clar, acela de a diminua riscurile unui start-up şi arderea anumitor etape din faza de început unde vorbim mai mult despre lucruri tehnice.“
Vasi Andreica mai spune că e necesar să existe chimie între proprietar şi partener dat fiind că va fi vorba de o relaţie de lungă durată. Cererile de franciză pentru Ted’s Coffee, adaugă el, vin de peste tot, în număr îmbucurător de mare.
„În cazul cafenelelor operate de noi direct avem diferite concepte, fiind amplasaţi atât stradal, cât şi în clădiri de birouri, centre comerciale sau la evenimente (mobile truck). În cazul partenerilor francizati implementăm aceeaşi strategie în funcţie de locaţia aleasă. Fiecare concept are particularităţile lui şi încercăm mereu să implementăm acel tip de cafenea care se pretează cel mai bine pentru locaţia respectivă.“ Spaţiile stradale îţi validează brandul, mai ales în zonele unde există şi alţi jucători prezenţi. În cazul mallurilor şi al clădirilor de birouri, clienţii sunt deja acolo, iar un business trebuie doar să-i convingă că e cel mai bun, că merită să vină în vizită, spune antreprenorul.
Reţeaua va avea la sfârşitul anului 2019 un total de 35 de cafenele dintre care 15 în franciză şi 20 operate direct. Antreprenorul spune că reţeaua continuă dezvoltarea prin ambele canale, atât prin deschiderea cafenelelor operate direct, cât şi a celor în franciză.
„Ne dorin să deschidem şi în anul 2020 în jur de 10-12 unităţi. Prin comparaţie, în 2018 am deschis 4 cafenele - 2 proprii şi 2 în franciză. În acest an am accelerat puţin ritmul, astfel că până în septembrie aveam cinci inaugurări – 2 cafenele proprii şi trei prin parteneri. Până la finalul anului avem alte 7 inaugurări planificate, dintre care trei operate prin parteneri.“
Antreprenorul nu ofere alte cifre pentru viitor, dar spune că actualul context de piaţă este bun pentru a dezvolta reţeaua şi pentru a investi în dezvoltarea acesteia. De altfel, piaţa de cafenele a fost una dintre cele mai active în deschideri în ultimii ani.
„Nu ne dorim să fim cea mai extinsă reţea de cafenele. Cel mai bun indicator de business într-o reţea de cafenele este frecvenţa cu care se întorc clienţii.“
Compania care operează businessul Ted’s Coffee Co se numeşte Anvas Trading şi este deţinută de Vasi Andreica. Aceasta a obţinut în 2018 afaceri de 2,7 mil. euro faţă de 3,1 mil euro în 2017. Cifra de afaceri nu include însă şi rezultatul cafenelelor operate în franciză, ci doar taxele încasate de la parteneri. Cafenelele nu sunt însă singurul business operat pe această firmă
Conform ultimelor date ZF, Anvas Trading, prin brandul Coffee Shop Solutions, importă şi distribuie pe piaţa locală cafea, ceai, siropuri, ciocolată şi blendere exclusiv în HoReCa. Ţările din care provin produsele sunt în principal Italia, Germania, Franţa şi Irlanda. De altfel, acesta este businessul de la care a pornit Vasi Andreica în 2003.
Un deceniu mai târziu, a lansat pe piaţa locală propriul brand de cafenele, Ted’s Coffee.