Companii

Urmează luni critice pentru companiile aeriene. Dinu Bumbăcea, PwC: Recuperarea până la nivelul anterior crizei poate dura 3-4 ani

Urmează luni critice pentru companiile aeriene. Dinu Bumbăcea, PwC: Recuperarea până la nivelul anterior crizei poate dura 3-4 ani

Dinu Bumbăcea, partener şi lider consultanţă pentru afaceri în cadrul PwC România

Autor: Cristina Bellu

05.08.2020, 11:45 142

Dinu Bumbăcea, partener şi lider consultanţă pentru afaceri în cadrul PwC România, consideră că următoarele 6-12 luni vor fi critice pentru supravieţuirea companiilor aeriene, în special pentru cele care activează pe segmentul low-cost, în contextul în care acestea prezintă cel mai mare risc de lichiditate.

“Chiar dacă este devreme pentru o evaluare completă a impactului pandemiei, devine cert că tocmai operatorii din segmentul low-cost prezintă cel mai mare risc de lichiditate în următoarele 6 - 12 luni. Impactul va fi resimţit atât de industria aerospaţială, cât şi de alte industrii a căror evoluţie depinde de călătorii”, spune Dinu Bumbăcea .

El apreciază că riscul poate fi atenuat totuşi de avantajul pe care s-a fundamentat creşterea segmentului din ultimii ani, acela de a opera curse scurte şi care, în actualul context, rămâne important pentru că reduce expunerea pasagerilor la infecţie.

În ceea ce priveşte companiile mari de transport aerian, reprezentantul PwC este de părere că acestea au şanse mai mari să depăşească criza pentru că au sprijinul guvernelor sau pentru că pot face restructurări în cadrul proceselor de insolvenţe.

Veniturile globale ale companiilor aeriene vor scădea la aproximativ jumătate în 2020, la 419 miliarde de dolari, iar industria în ansamblu va suferi pierderi de peste 84 miliarde dolari, potrivit estimărilor făcute de Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA), care prevede,  de asemenea, că veniturile pe kilometri parcurşi de pasageri (RPK) pentru cursele interne nu vor reveni la nivelurile din 2019 decât în 2022, iar RPK pentru cursele internaţionale abia în 2024.

Prognozele pornesc de la premisa că suspendarea totală sau parţială a  activităţii în transporturile aeriene au fost la minime istorice în perioada de lockdown. Astfel, în luna aprilie, potrivit datelor Ascend/Cirium, companiile aeriene par să fi atins apogeul inactivităţii la nivel global, având aproape 60% din flota aeriană la sol, în timp ce traficul de pasageri a coborât la aproape 10% din nivelurile anterioare.

Datele PwC arată că în luna mai 2020, aproape 18.000 de companii aeriene comerciale erau inactive cu 15.000 mai multe decât în luna ianuarie.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO