Companii

Ursus Breweries, liderul pieţei de bere, şi-a dat brandurile cu vânzări de 280 mil. euro pe mâna a cinci români

Ursus Breweries, liderul pieţei de bere, şi-a dat brandurile cu vânzări de 280 mil. euro pe mâna a cinci români

Autor: Ioana David

07.11.2011, 11:28 2459

Berea este o industrie foarte dinamică anul acesta, în care declinul volumelor s-a estompat, care ar putea să crească pe segmentul mărcilor vechi şi să se stabilizeze pe segmentul superpremium, spun brand managerii Ursus Breweries, cea mai mare companiei din industria locală a berii.

Ştefan Teodorescu, Cristina Gherman, Laura Andrei, Mihai Bonca, Marian Olteanu sunt brand managerii producătorului de bere care anul trecut a avut o cifră de afaceri de 279,6 milioane de euro, pierderi de 20,9 mil. euro şi 1.644 de angajaţi. Ursus Breweries are în portofoliu branduri precum Timişoreana, Ursus, Ciucaş, Peroni, Pilsner Urquell şi altele.

Ziarul Financiar continuă în acest fel seria articolelor despre managerii care se ocupă de branduri (din industria bunurilor de larg consum), cele care sunt motorul oricărui business. Seria articolelor a început în urmă cu două săptămâni cu brand managerii PepsiCo (din cadrul diviziei de băuturi) şi apoi cu cei ai producătorului de bere Heineken. Dincolo de cifre, oamenii şi modul în care văd evoluţia pieţei îşi pun definitiv amprenta asupra politicii de dezvoltare a unei companii.

Brand managerii pot fi consideraţi oamenii din umbră ai companiilor, fiind destul de puţin vizibili.

Raportează unui nou şef

De la 1 noiembrie, noul şef al Ursus a fost numit Andrew Highcock, el ocupând poziţia lui Gary Whitlie care a decis să se retragă din activitatea profesională după numai un an de mandat.

Andrew Highcock, noul preşedinte al Ursus, a fost anterior timp de doi ani directorul general al Pivovary Topvar, compania locală parte din grupul SABMiller în Slovacia. El îşi începe mandatul într-o perioadă de scădere a volumelor în condiţiile în care în perioada aprilie - septembrie 2011 compania a înregistrat o scădere de 8% a vânzărilor (în volum) comparativ cu intervalul similar din 2010.

"Deşi declinul volumelor s-a estompat, piaţa berii rămâne şi în acest an intens disputată. Din ce în ce mai multe promoţii sunt folosite cu scopul de a obţine cotă de piaţă, cu riscul de a compromite valoarea pe termen mediu şi lung a categoriei bere", este de părere Ştefan Teodorescu, group brand director.

Pe de altă parte, puternic afectat de criza economică a fost segmentul super premium, în care Laura Andrei, senior brand manager al Peroni & Peroni & Pilsner Urguell, vede o creştere temperată în anii viitori. "Segmentul superpremium din care fac parte Peroni şi Pilsner Urquell este cel în care efectele crizei economice şiau pus puternic amprenta. Micşorarea segmentului a fost cauzată de un fenomen vizibil de migrare a consumatorilor către segmentul premium, dar şi de reducerea intensităţii şi a frecvenţei consumului de bere, mai ales în HoReCa (hoteluri, restaurante - n.red.), principalul canal de comercializare în categorie", spune ea.

O piaţă grea

Piaţa de bere nu a scăpat încă de scăderi. În primele opt luni ale anului, piaţa de bere a avut o scădere de 0,4% comparativ cu perioada similară din 2010 după ce şi în vară rezultatele au fost slabe.

Principalii concurenţi ai Ursus sunt Heineken, Bergenbier, URBB, Romaqua (cu brandurile Albacher şi Dorfer).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO