Valeriu Toma, head of property management al CTP Invest, unul dintre cei mai mari proprietari de spaţii logistice şi industriale din România, spune că firmele se confruntă cu o lipsă de predictibilitate, cu prea multe schimbări legislative din partea Guvernului şi crede că este nevoie şi de ajutorul autorităţilor pentru dezvoltarea sectorului logistic.
„E clar că există o oportunitate pentru noi în sectorul logistic, dar este important ca politicul să înţeleagă şi să nu mai aibă o agendă paralelă. Există nişte nevoi cărora noi le dăm curs, însă este important să avem aceeaşi agendă“, a spus Valeriu Toma, la ZF Transport&Logistics’16.
Declaraţia vine în contextul în care mai multe companii din logistică şi transporturi vorbesc despre o lipsă de răspuns la ne-voile companiilor din partea autorităţilor, dar şi despre o birocraţie foarte mare.
Valeriu Toma este unul dintre managerii români tineri cooptaţi de marii dezvoltatori de spaţii logistice şi industriale şi are pe agendă targetul de un milion de metri pătraţi de spaţii logistice, suprafaţă la care CTP vrea să ajungă până în 2018. În prezent, CTP are în proprietate 370.000 mp de spaţii logistice şi se concentrează pe dezvoltarea acestui tip de unităţi în zona coridorului IV paneuropean. Compania are în dezvoltare 85.000 mp de spaţii care se vor livra până la finalul anului. CTP dezvoltă în Cluj 25.000 mp cu livrare în perioada următoare, dar ia în calcul şi construcţia de 10.000 mp speculativi.
CTP face astfel paşi importanţi spre obiectivul de a ajunge la un milion de metri pătraţi de spaţii logistice şi industriale. Pe viitor, compania nu exclude extinderea şi în centrul ţării. „Credem că sectorul logistic se va dezvolta. Nu este un crez nesusţinut. Inputul pe care îl avem din partea chiriaşilor şi cererea ne-au îndreptăţit să mergem în această direcţie“, a mai spus Valeriu Toma, un executiv care a lucrat aproape nouă ani în compania Immofinanz, unde superviza, la momentul plecării sale, 51 de proiecte în 18 oraşe.
Recrutarea lui Valeriu Toma în echipa CTP vine în contextul în care Immofinanz tocmai a renunţat la proiectele logistice din România, în timp ce CTP se află în plină expansiune, după ce numai anul trecut grupul a plătit 130 de milioane de euro pe şase proiecte.