Companii

Valoarea totală a celor 50 de branduri româneşti de top a scăzut cu 3.7%, până la până la 5,6 miliarde euro, pe fondul incertitudinii globale cauzate de pandemie, dar rămâne cu 50% peste nivelul din 2017

Valoarea totală a celor 50 de branduri româneşti de...

Autor: Roxana Rosu

25.03.2021, 10:46 399

Valoarea totală a celor 50 de branduri româneşti de top a scăzut cu 3.7%, până la până la 5,6 miliarde euro, pe fondul incertitudinii globale cauzate de pandemie, dar rămâne cu 50% peste nivelul din 2017, potrivit clasamentului annual Brand Finance Romania 50

Comparativ cu prima ediţie, din 2017, un număr de 45 de branduri sunt prezente în continuare în top 50 (iar două dintre cele lipsă - Bancpost şi AKTA - au fost achiziţionate între timp de competitori).

Numărul brandurilor din top 50 create şi dezvoltate de sectorul privat în ultimii 30 de ani a crescut de la 30 (în 2017) la 34 în 2021.

Clasamentul din acest an aduce şi două premiere: lanţul de farmacii Catena urcă în top 10, iar Farmacia Tei are cea mai rapidă ascensiune,

“În acest moment, conjunctura mai riscantă de piaţă se transpune în rate de actualizare mai prudente în aproape toate sectoarele, ceea ce se reflectă În evaluările de brand. Toate brandurile traversează în continuare o perioadă turbulentă, dar este tot mai evident ca un brand mai puternic va fi mai puţin zdruncinat de furtună.”, spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.

Brandul auto Dacia îşi menţine poziţia de lider în clasamentul brandurilor pentru al cincilea an la rând, chiar şi după o scădere semnificativă a valorii, cu 18% faţă de anul trecut, până la 1,1 miliarde euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO