Companii

Vanzari de 35 mil. dolari la McDonald's Romania

29.01.2003, 00:00 38

Cifra de afaceri a McDonalds Romania a fost anul trecut de 35 milioane de dolari, cu 10% mai mult ca in 2001, a spus Cristian Savu, purtatorul de cuvant al companiei.
"Putem lua in calcul obtinerea de profit operational anul acesta. In 2002, ca si in ultimii sapte ani, rezultatul financiar al companiei a fost tot negativ, dar mai aproape de zero decat in ceilalti ani," a mai spus Savu.
Anul 2002 este considerat de catre reprezentantii companiei ca fiind cel mai bun de la intrarea in Romania, in conditiile in care alte filiale McDonald's nu au crescut cu mai mult de 1-2%. La nivel international, compania a fost nevoita, in ultima vreme sa inchida mai multe restaurante.
Compania- mama a raportat saptamana trecuta pierderi trimestriale, pentru prima oara in istoria sa. Astfel, compania a inregistrat pierderi de 344 milioane de dolari pe ultimele trei luni ale anului trecut.
Acest lucru a fost interpretat de catre analisti drept un semnal care anunta modificarea gusturilor consumatorilor, care au inceput sa se cam sature de "burgeri, cartofi prajiti si scaune de plastic," dupa cum scria cotidianul american USA Today.
O contributie mare in pierderile companiei au avut-o si scandalurile de acasa, din Statele Unite, legate de procesele intentate de mai multe persoane care au acuzat compania ca produsele sale provoaca obezitatea.
Consumatorii romani abia au prins insa gustul burgerilor, iar Savu spune ca politica de marketing a companiei a contribuit la rezultatele pe care compania le are, la care se adauga si o usoara crestere a puterii de cumparare.
In ultima vreme, compania a incercat sa isi adapteze gusturile consumatorilor romani, prin lansarea unor produse ca burgerul cu carne de porc sau salate. Restaurantele McDonald's ofera o gama de aproximativ 100 de produse.
Daca acest trend continua, reprezentantul McDonald's este de parere ca Romania poate asimila cu usurinta 100 de restaurante. Acum compania are 48 de restaurante.
Prin programele pe care le desfasoara in mod constant, McDonald's are drept clienti in special tinerii si copiii. Statisticile interne ale companiei arata ca in restaurantele sale intra anual, circa 44 milioane. Deschiderea unui restaurant costa aproximativ 850.000 dolari.
Compania- mama nu a ramas indiferenta la rezultatele filialei romanesti, astfel ca, la ultima intalnire pan-europeana a companiei, McDonald's Corporation i-a acordat Premiul de Excelenta pentru 2002. Aceasta este a doua oara consecutiv cand filiala romaneasca primeste acest premiu.
Restaurantele de tip fast food nu reprezinta un specific romanesc, dar pe piata si-au facut loc deja cateva lanturi internationale ca Pizza Hut, KFC, Gregory's si Spring Time. De asemenea, spre sfarsitul anului trecut un alt lant de restaurante american si-a facut loc pe piata- Ruby Tuesday.
McDonald's va trece la un sistem de franciza in urmatorii ani, primul exemplu in acest sens fiind unul din restaurantele din Brasov. In general, aproximativ 70% din restaurantele McDonald's din lume functioneaza in regim de franciza. In 2001, compania a inregistrat vanzari de 14,8 miliarde de dolari, din care 3,8 miliarde dolari au provenit din restaurantele in regim de franciza si cele afiliate. Cei care doresc sa intre in sistemul de franciza al companiei in Romania au nevoie de 300.000 de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO