Companii

Vânzări „la discount“. Ce fonduri de investiţii au vândut în pierdere sau au făcut achiziţii neinspirate?

Vânzări „la discount“. Ce fonduri de investiţii au...
Foto: Unsplash

Autor: Cristina Roşca

20.03.2023, 08:00 1650

Fondul de investiţii Bancroft a vândut recent transportatorul Dumagas, deal ce marchează exit-ul din România. Vânzarea are loc la 13 ani de la intrarea în acţionariatul companiei din Dolj şi s-a parafat în pierdere pentru Bancroft, care a încasat mai puţin decât a investit, spun sursele ZF. Acesta nu este însă un exemplu singular, ci este doar cel mai recent.

Anul trecut, Innova şi BERD au făcut exit-ul de la Energobit. Fondatorii au preluat din nou 100% businessul. Sursele din piaţă spun că Innova nu a încasat niciun ban din această vânzare, fondatorii acceptând în contul pachetului minoritar creditele de la bănci ale Innova. Fondurile de investiţii – fie de tip private equity, fie de venture capital – intră în acţionariatul unei companii cu scopul de a sta, în medie, 4-6 ani. În această perioadă, ele investesc în dezvoltarea businessului, mizând pe creştere fie organică, fie prin achiziţii.

Apoi, în momentul în care afacerea a ajuns la maturitate, ea este scoasă din nou la vânzare.  Investitorul financiar speră în acest moment să obţină mai mult decât „a băgat“. Nu întotdeauna se întâmplă însă aşa. Enterprise Investors, Ged Capital, Advent şi Mid Europa Partners au şi ele poveştile lor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO