Companii

Vânzări sub aşteptări pentru Flanco de Black Friday. Cât a vândut retailerul

Vânzări sub aşteptări pentru Flanco de Black Friday....

Autor: Cristina Cuncea

24.11.2014, 13:53 1070

În perioada analizată, Flanco Retail a vândut 200.000 de produse, depăşind cu 45% numărul unităţilor comercializate în intervalul corespunzător din 2013. În 2013, vânzările Flanco în perioada Black Friday au cumulat 72 milioane de lei, reducerile fiind disponibile numai în magazine.

"Anul acesta, am derulat Black Friday atât în reţeaua de 87 de magazine din întreaga ţară, cât şi pe Flanco.ro. Ne-am pregătit cu o gamă de produse care, în proporţie de 95%, au fost lansate în ultimul an, iar opţiunea clară a clienţilor pentru noile tehnologii, reflectată în rezultatele de vânzări, ne confirmă că am avut dreptate să mizăm pe nou", a declarat, într-un comunicat, Dragoş Sîrbu, directorul executiv al Flanco Retail.

Sîrbu anticipa săptămâna trecută vânzări de 110 milioane lei (24,8 milioane euro) în perioada campaniei de reduceri Black Week, cu 53% mai mult faţă de evenimentul similar din 2013.

Ponderea vânzărilor în rate în weekendul deschis de Black Friday a fost de aproximativ 20%.

În cele trei zile de vânzări, retailerul a avut program de lucru extins şi 1.100 de consilieri de vânzări, traficul înregistrat în întreaga reţea de magazine şi pe site fiind de peste 2,5 milioane vizitatori.

Cel mai mare discount de care a beneficiat un client în Black Friday a fost de 12.000 de lei, la un televizor de diagonală mare. Cele mai bine vândute repere au fost televizoarele de 102 cm, laptopurile cu procesoare i3, i5 şi A8, smartphone-urile cu specificaţii tehnice înalte, maşinile de spălat de 6 kg şi 7 kg, combinele frigorifice şi echipamentele de reţelistică (routere).

"Rezultatele din weekendul deschis de Black Friday indică o schimbare în comportamentul consumatorilor, după 4 ani de festival de shopping la final de noiembrie, în sensul în care raţionalul domină emoţionalul şi alegerea fiecăruia se îndreaptă şi către valoarea mai mare, nu numai către preţul mai mic. Ele confirmă, de asemenea, revenirea încrederii în consum şi creează premise favorabile pentru sezonul cumpărăturilor de iarnă, care începe în câteva zile", a mai spus Sîrbu.

Compania Flanco Retail, deţinută de omul de afaceri Iulian Stanciu, operează business-ul fostei companii Flanco International şi este unul dintre cei mai mari retaileri autohtoni de produse IT&C, electronice şi electrocasnice, cu 87 de magazine în 52 de oraşe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO