Ambient Sibiu, compania de distribuţie de materiale de construcţii şi bricolaj creată de Ioan Ciolan, care în 2014 se afla între cele mai mari 50 de companii antreprenoriale din România, şi-a înjumătăţit cifra de afaceri anul trecut, la 216 mil. lei, acestea fiind primele rezultate anunţate de la intrarea în insolvenţă a companiei în toamna anului trecut.
În cel mai bun an din ultimii cinci, 2012, Ambient rula peste 650 de milioane de lei şi avea 1.500 de angajaţi. Anul trecut, compania rămăsese cu 700 de oameni, potrivit datelor de la mfinante.ro.
„Deşi compania se află în procesul de reorganizare judiciară, am reuşit ca în prima jumătate a anului 2016 să realizăm tot ceea ce ne-am propus pentru această perioadă şi să menţinem oferta de produse şi servicii“, a spus Ioan Ciolan, principalul acţionar al Ambient, fără să ofere informaţii privind dinamica vânzărilor.
Antreprenorul sibian arată că timp de cinci ani a încercat să menţină businessul în piaţă, perioadă în care a trecut printr-un proces complex de restructurare pentru reducerea gradului de îndatorare.
Datoriile firmei au scăzut de la 450 mil. lei în 2011-2012 la 260 mil. lei anul trecut, dar şi pierderile s-au adâncit în acest interval şi au ajuns în 2015 la peste 110 mil. lei.
Chiar şi în criză şi în plin proces de reorganizare, Ambient a făcut parte dintr-un trio românesc care a condus retailul şi distribuţia de materiale de construcţii alături de Dedeman Bacău, liderul pieţei şi Arabesque, afacerea pornită la Galaţi de familia Rapotan. Insolvenţa şi declinul vânzărilor au scos însă anul trecut compania din Sibiu de pe podiumul pieţei estimate la 2 mld. euro anual.