Companii

Vânzările de biscuiţi săraţi au fost la un pas de 1 mld. lei în 2024: brandul românesc Croco de la Oneşti domină piaţa, depăşind multinaţionalele Mondelez şi Alka. Brandul Croco s-a vândut de două-trei ori mai mult decât brandurile TUC şi Toortizi anul trecut

Vânzările de biscuiţi săraţi au fost la un pas de 1...

Autor: Florentina Niţu

10.03.2025, 16:00 236

Brandul românesc de biscuiţi Croco a „bătut“ în vânzări brandurile TUC şi Toortizi ale multinaţionalelor Mon­de­lez şi Alka. Croco, produs într-o fabrică în Oneşti (judeţul Bacău), deţinută de antreprenorul Damian Mereu, a avut o cotă de piaţă de 19,2% din vânză­rile de biscuiţi săraţi, care au fost la un pas de 1 miliard de lei în 2024, conform datelor companiei de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor International.

Damian Mereu a fondat afacerea în 1994 cu o investiţie de 20.000 de dolari, su­mă folosită pentru a cumpăra o linie de pro­ducţie de sticksuri. În timp, Croco a devenit unul din­tre cei mai mari produ­cători de biscuiţi din România, datorită in­vestiţiilor reali­za­te de antrepre­nor. În 2020, în pe­ri­oada de lock­down, compania anunţa că a termi­nat o investi­ţie de 6 milioane de euro pentru creşterea capa­ci­tă­ţii de producţie şi di­versificarea gamei, trecând de la covrigii cla­sici, tip Buzău, la pufuleţi, per­niţe umplute cu ciocolată şi două tipuri de snacksuri sărate. În 2023, fon­da­torul a anunţat o nouă investiţie de 12 mi­li­oane de euro, începând cu 2024, pentru am­balare robotizată şi noi linii de fabri­caţie, care ar urma să fie gata în anul 2026.

Astfel, în ultimii cinci ani Croco a a­juns şi s-a menţinut în topul vânzărilor, în ciuda concurenţei puternice de pe piaţă. Printre principalii rivali se numără TUC, brand al gigantului Mondelez, cu venituri anuale la nivel global de aproximativ 26,5 mi­liarde de dolari şi prezenţă în 160 de ţări, şi Alka Co, afacere deţinută de familia israeliană Krenzia, care a câştigat teren cu brandul Toortizi. Un motiv pentru păstra­rea pozi­ţiei de lider este fidelitatea consu­matorilor români faţă de un brand tradiţi­onal cum e Croco.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro