Companii

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 13% în vara lui 2021 faţă de aceleaşi luni de anul trecut. În Bucureşti şi Ilfov ritmul e la jumătate. Pentru a analiza evoluţia vânzărilor se iau în calcul atât expansiunea, cât şi inflaţia şi influenţa promoţiilor la raft. Mai exact, creşterea se calculează pornind de la preţul pe care îl plăteşte un consumator la casă

ANALIZĂ

Vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 13%...

Autor: Cristina Roşca

14.10.2021, 19:20 183

Braşov, Timiş, Cluj, Constanţa, Bihor şi Iaşi sunt judeţele cu cele mai importante creşteri ale vânzărilor de bunuri FMCG în perioada iunie-au­gust 2021 faţă de aceleaşi luni din anul an­te­rior, de multe ori ritmul fiind de două ori mai alert faţă de cel din Bucureşti şi Ilfov.

Astfel, vânzările de alimente au crescut cu 18% în Braşov, faţă de 6,9% în Capitală. În Iaşi, ritmul pentru achiziţiile de bunuri de îngrijire personală şi frumuseţe a depăşit 17%, faţă de 6,5% în Bucureşti.

La nivel naţional, vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 13% în vara acestui an (lunile iunie, iulie şi august) faţă de aceeaşi perioadă din 2020, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom. Cel mai alert ritm de creştere l-au avut ţigările şi produsele din tutun, cu 19,4%, acestea fiind analizate separat. Vânzările alimentelor au fost la nivel na­ţio­nal cu 12,5% mai mari decât în perioada iunie-august 2020, ritmul fiind apropiat de cel al produselor de îngrijire personală şi în­frumuseţare (11,4%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO