Companii

Vânzările de cidru s-au dublat în trei ani la aproape 300 de mil. lei, dar pandemia a venit să întrerupă această perioadă de creşteri. Trei branduri – Strongbow (Heineken), Somersby (Carlsberg) şi Dacic (Zarea) – domină clar piaţa de cidru, având o cotă de piaţă cumulată de circa 70%

ANALIZĂ

Vânzările de cidru s-au dublat în trei ani la aproape 300 de mil. lei, dar pandemia a venit să întrerupă această perioadă de creşteri. Trei branduri – Strongbow (Heineken), Somersby (Carlsberg) şi Dacic (Zarea) – domină clar piaţa de cidru, având o cotă de piaţă cumulată de circa 70%

Autor: Cristina Roşca

29.09.2020, 18:40 141

♦ Vânzările acestei băuturi realizate în mod tradiţional din mere au crescut puternic atât în volum şi valoare şi dacă nu ar fi venit pandemia de COVID-19 trendul ascendent s-ar fi menţinut.

Românii au băut anul trecut 19 milioane de litri de cidru pentru care au plătit 280 de milioane de lei, arată cifrele companiei de cercetare de piaţă Euro­mo­nitor. Vânzările au crescut cu 11,7% în volum şi 17% în valoare comparativ cu 2018, trendul fiind în continuare puternic ascendent. De altfel, piaţa aproape s-a dublat în perioada 2016-2019, atât în volum, cât şi în valoare.

O explicaţie pentru această situaţie rezidă în faptul că această băutură e relativ nouă pe piaţa locală. Mai exact, gigantul olandez Heineken a deschis această piaţă în prima parte a lui 2015 când a lansat brandul Strongbow, ajuns rapid lider de piaţă. Şi astăzi marca este numărul unu ca vânzări, cu 36,9% cotă de piaţă, arată datele Euromonitor. Totuşi, între timp, piaţa s-a aglomerat, competiţia s-a înteţit, iar cifrele arată altfel.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO