Vânzările de electronice, electrocasnice, bunuri IT şi telecom au crescut cu circa 10% anul trecut versus 2023. Piaţa electro-IT a înregistrat creşteri pe linie, însă deşi toate segmentele au fost pe plus, există diferenţe majore de la unul la altul, arată o analiză realizată de ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă NielsenIQ.
Astfel, în timp ce vânzările de produse pentru confortul casnic (nume generic sub care sunt grupate bunuri de tipul aer condiţionat şi aeroterme) au explodat (plus 55%), segmentul foto a avut un plus timid de doar 2,2%.
„În România, după aproape doi ani de contracţie a volumelor, reducerea inflaţiei a permis revenirea pe creştere a consumului cantitativ atât în industria bunurilor de larg consum (FMCG), cât şi în cea electro-IT. În valoare, vânzările de bunuri FMCG au crescut cu 8%, iar cele de electro-IT cu 9,6%“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă.
Ei adaugă că, pe lângă inflaţie, în 2024 vânzările au fost influenţate şi de alţi factori, cum ar fi schimbările climatice şi de legislaţie.
„Vara fierbinte începută încă din martie a dus la creşterea cu două cifre a vânzărilor de îngheţată şi de aparate de aer condiţionat.“
Piaţa electro-IT sare de 5 mld. euro (25 mld. lei) anual, conform celor mai recente date ale ZF.