Vânzările din comerţ au crescut cu peste 10% anul trecut, cu un plus de 30% pe zona de online

Secțiune susținută de Medlife Logo

5 feb 2018 Autor: Dan Straut

Vânzările din comerţul cu amănuntul, indicator care arată consumul populaţiei, au crescut cu peste 10% anul trecut, iar pe zona de online avansul a depăşit 30%, arată datele comunicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Vânzările din comerţul cu amănuntul, indicator care arată consumul populaţiei, au crescut cu peste 10% anul trecut, iar pe zona de online avansul a depăşit 30%, arată datele comunicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Raportat pe domenii, ânzările online au crescut cu 30,6%, vânzările din farmacii au avansat cu 0,5%, cele de mobilă cu 12,7%, iar cele de textile, îmbrăcăminte şi încălţăminte cu 22%.

„Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în anul 2017, comparativ cu anul 2016, a înregistrat o creştere cu 10,7% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+13,2%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,8%)”.

În luna decembrie, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 1,3% datorită creşterilor comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,5%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+4,2%). Scăderi au înregistrat vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,2%).

De asemenea, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, în luna decembrie 2017 comparativ cu luna decembrie 2016, a înregistrat o creştere cu 13,4% ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+15,5%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,5%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+10,3%).

În terminologia INS, cifra de afaceri reprezintă veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta. Cifra de afaceri nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

 
Cuvinte cheie:
COMERŢ
, VÂNZĂRI
, CONSUM
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide