Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în iulie cu 2,2% faţă de luna anterioară în termeni ajustaţi sezonier, dar a înregistrat un avans mult mai mic faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, reiese din datele Institutului Naţional de Statistică (INS).
Ce companii îşi dispută podiumul din retailul modern
Creşterea faţă de luna precedentă s-a datorat avansurilor înregistrate la comerţul cu amănuntul ale carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate (+3,6%), la vânzările de produse nealimentare (+1,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,9%).
Comparativ cu luna corespunzătoare a anului trecut, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut cu 0,1% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.
Pe segmente, comerţul la carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate a urcat cu 3,2%, iar vânzările de produse nealimentare cu 1,6%. Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 4,1%.
În primele şapte luni ale anului, volumul cifrei de afaceri din acest sector a scăzut cu 5,2% faţă de perioada similară a anului trecut.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels