Companii

Vânzările din retail au crescut anul trecut cu 7,5% în România, peste media europeană, de 3,3%. Cele mai mari creşteri au fost la băuturi, urmate de alimente

Vânzările din retail au crescut anul trecut cu 7,5% în...

Autor: Roxana Rosu

21.02.2022, 09:32 188

Vânzările din retail au crescut anul trecut cu 7,5% în România, peste media europeană, de 3,3%, dar sub Europa de Est, unde avansul a fost de 10,6%, conform datelor de Retail Audit NielsenIQ.

Dar, comparativ cu media Europei de Est, a carei evolutie reflecta si inflatia galopanta din tari precum Turcia, dar si Ucraina sau Belarus, Romania a crescut in principal din volumele consumate (+6%).

Valoarea vânzărilor a înregistrat creşteri în toate macro-categoriile de produse, cu un avans maxim pentru băuturile non-alcoolice (+10.2%) şi alcoolice (+8%), urmate de alimente (+7.4%) si produsele non-alimentare (+4.1%).

Potrivit analizei Nielsen, aceste creşteri de vânzări s-au datorat în principal creşterii cantităţilor cumpărate (+6% iî volum), în timp ce efectul inflaţionist se observă doar marginal (+1,5%) în nivelul agregat al preţurilor in 2021. Desi preturile au inceput sa creasca inca de la finalul anului trecut la unele categorii de produse, românii au apelat la câteva strategii pentru a-şi conserva bugetele: au folosit omni-shopping pentru a găsi online cele mai mici preţuri şi cele mai bune promoţii, au cumpărat mai des din magazinele de discount ori au început să aleagă produse mai ieftine.

Mărcile proprii ale retailerilor, care au de obicei preţuri mai mici, continuă să câştige teren în faţa brandurilor de producător (+1% cota de piaţă), ajungând să reprezinte 15.1% în valoare din totalul vânzărilor de FMCG din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO