Companii

Vânzările în volum Coca-Cola au scăzut anul trecut cu 9%

Vânzările în volum Coca-Cola au scăzut anul trecut cu 9%

Autor: Cătălina Butan

14.02.2014, 15:45 350

Coca-Cola, cel mai mare îmbuteliator de băuturi răcoritoare de pe piaţa locală, a înregistrat în 2013 o scădere de 9% a volumelor vândute în România, conform raportului financiar al companiei.

Volumul navetelor de băuturi vândute în România în 2013 a scăzut astfel la 148,5 milioane, pe fondul unor condiţii macroeconomice dificile şi a unor presiuni competitive la nivelul strategiilor promoţionale, se arată în raportul Coca-Cola.

Volumele Coca-Cola au scăzut pe toate categoriile, excepţie făcând segmentul de juicy (sucuri necarbonatate) care a avut o creştere de două cifre datorită lansării produsului Cappy Pulpy Orange. Coca-Cola a inaugurat la sfârşitul lunii octombrie a anului trecut o nouă linie de îmbuteliere a brandului Cappy Pulpy în cadrul fabricii de la Ploieşti. Investiţia s-a ridicat la 22 milioane de euro şi a fost inaugurată în prezenţa lui Muhtar Kent, CEO şi preşedinte al gigantului american Coca-Cola, cu afaceri de 48 mld. de euro.

La nivel mondial Coca-Cola a înregistrat o scădere a volumelor vândute cu 1%. În 2013, producătorul a vândut 2,06 miliarde de navete de băuturi răcoritoare.

Coca-Cola este în prezent cel mai mare jucător de pe piaţa locală a băuturilor răcoritoare şi funcţionează în baza unui sistem care include Coca-Cola Company, companie ce deţine brandurile şi concentratele de sucuri şi partenerul său îmbuteliatorul Coca-Cola Hellenic Bottling. Afacerile Coca-Cola au scăzut în ultimii ani de la 551 mil. euro în 2008 la 435 mil. euro în 2012, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO