Companii

Vânzările jucătorilor din bricolaj au crescut cu 12% în S1

Vânzările jucătorilor din bricolaj au crescut cu 12%...

Autor: Cristi Moga

19.11.2014, 00:07 383

Vânzările cumulate realizate de şase dintre cele mai mari companii de bricolaj au crescut în prima jumătate a anului cu 11,8%, până la 2,38 miliarde de lei (540 de milioane de euro), potrivit unei analize a ZF care ia în calcul afacerile reţelelor Dede­man, Am­bient, Bricostore (Brico Depot), Praktiker, Horn­bach şi Leroy Merlin.

Evoluţia nu a fost însă pozitivă pentru toate companiile din sector, astfel că cifra de afaceri a celor de la Ambient, Bricostore şi Praktiker a scăzut în primele şase luni ale anului cu 5 până la 10%, într-o piaţă aflată în curs de aşezare.

Afacerile Bricostore, companie aflată în portofoliul grupului britanic Kingfisher, au scăzut pe fondul procesului de tranziţie a reţelei către formatul Brico Depot, în timp ce rulajul Praktiker din prima jumătate a anului a fost influenţat de vânzarea magazinelor locale către omul de afaceri turc Omer Susli, tranzacţie finalizată la sfârşitul lunii iunie.

Între timp, vân­zările Praktiker şi-au revenit şi compania estimează că va încheia anul cu un plus de 5%.

Pe de altă parte, cifra de afaceri a companiei Dedeman, liderul pieţei de bricolaj, a crescut în primul semestru cu 27% pe fondul maturizării celor şase magazine deschise în 2013, în timp ce Hornbach şi Leroy Merlin au reuşit să crească fără a avea magazine noi în intervalul analizat.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre rezultatele Hornbach şi Leroy Merlin, planuri de extindere

- scăderile raportate de Praktiker şi Bricostore; investiţiile pentru transformarea magazinelor Bricostore în Brico Depot; estimări privind evoluţia rezultatelor Praktiker până la finele anului

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO