Companii

Vanzarile Porsche, cel mai mare importator auto, au fost pe minus in august, pentru a doua oara in acest an

Vanzarile Porsche, cel mai mare importator auto, au fost pe minus in august, pentru a doua oara in acest an

Skoda Superb

09.09.2008, 00:08 15

Porsche Romania, care a rulat anul trecut peste un miliard de euro, a inregistrat in primele opt luni ale anului un volum total de vanzari de 40.000 de unitati, in crestere cu 5%, in conditiile in care in primul semestru al acestui an ritmul de crestere era de 7%, iar la sapte luni de 6%. Potrivit calculelor ZF valoarea vanzarilor grupului Porsche pe piata locala s-a situat la 700 mil. euro in primele opt luni ale anului.
Cel mai mare importator a inregistrat in luna august o scadere de 7,6% a vanzarilor, cea de-a doua din acest an, prima fiind consemnata in luna martie, cand volumul a scazut cu 7,2%.
Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, estima pentru acest an o crestere de cel mult 5% a vanzarilor celui mai mare importator, la un volum cuprins intre 58.000 si 60.000 de unitati. Valmar nu a putut fi contactat pentru declaratii pe marginea acestor rezultate.
Cea mai bine vanduta marca din portofoliul Porsche Romania s-a mentinut Skoda, ale carei vanzari s-au apreciat cu 10% la un volum de 17.106 de unitati, cresterea fiind sustinuta in principal de modelul compact Octavia, cu vanzari de 6.365 de unitati in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In luna august au inceput si livarile noii limuzine Superb, model care face parte din nisa superioara a clasei medii, fiind comercializate primele cinci unitati.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Vlad Rusu, directorul de marca pentru Skoda din cadrul Porsche Romania, vanzarile marcii vor ajunge in acest an la aproximativ 25.500-26.000 de unitati, dupa ce la inceputul acestui an targetul Skoda era stabilit la 30.000 de autovehicule.
Volkswagen, cea de-a doua marca de volum a grupului german, a inregistrat in intervalul ianuarie-august vanzari de 17.021 de unitati, in crestere cu 2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, crestere datorata in exclusivitate utilitarelor VW, care au inregistrat un avans de aproape 20% la 2.708 de autovehicule, in timp ce vanzarile de autoturisme VW au scazut cu 1%, la 14.313 de unitati. Atat Polo cat si Golf, principalele modele de volum ale marcii, au inregistrat scaderi importante ale vanzarilor, de 15% fiecare, la un volum de 3.531 de unitati, respectiv 2.946 de masini.
Vanzarile noului Passat CC au atins in primele trei luni de vanzari un volum de 291 de unitati, dintre care 146 de masini in luna august, volum ce reprezinta aproape jumatate din cel al modelului Passat.
Seat, brandul sport al VW-Audi, a inregistrat o scadere de 5% a vanzarilor, la 3.080 de unitati. Potrivit declaratiilor lui Bogdan Militaru, directorul de marca Seat, scaderea vanzarilor marcii a fost determinata in primul rand de modificarea taxei de prima inmatriculare.
Cele mai bine vandute modele Seat au fost Leon si Ibiza, cu 986 de unitati fiecare, primul in crestere cu 50%, in timp ce al doilea in scadere cu aproape 20%.
Audi, marca premium a concernului, si-a incetinit ritmul de crestere la 5% in primele opt luni, fata de 16% in primul semestru al acestui an, la un volum de 1.937 de unitati. Vanzarile marcii la nivelul lunii august au fost de 197 de unitati, in scadere cu aproape 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
La nivelul primelor sapte luni Audi s-a clasat pe pozitia secunda in ceea ce priveste volumul, fiind depasita de Mercedes-Benz, in timp ce din punct de vedere al ritmului de crestere aceasta s-a clasat pe locul trei dupa Mercedes-Benz si BMW.
Vanzarile automobilelor Porsche au scazut cu 20%, cel mai accentuat declin din ultimii ani. Luna viitoare Porsche Romania va demara oficial activitatea de importator si pentru marca Bentley, cea de-a sasea din portofoliul sau, in timp ce anul viitor va urma Lamborghini.
Porsche Romania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de peste 1 miliard de euro, in crestere cu peste 33% fata de anul anterior, in conditiile in care vanzarile importatorului au crescut cu 35% la un volum de 58.790 de unitati.
Profitul net al companiei a crescut cu 46% in 2007 la aproape 92 de milioane de euro, marja operationala a companiei fiind de 9%, in conditiile in care constructorii de automobile au in general marje cuprinse intre 3% cum este cazul lui Renault si pana la 10% in cazul companiilor premium.
Anul trecut numarul angajatilor Porsche Romania a scazut cu 20% la 531 de persoane, care s-a datorat separarii activitatii de import de cea de retail, prin infiintarea Porsche Inter Auto.

Skoda continua sa sustina vanzarile Porsche

Cea mai bine vanduta marca din portofoliul Porsche Romania s-a mentinut Skoda, ale carei vanzari s-au apreciat cu 10% la un volum de 17.106 de unitati

Modelul compact Octavia a avut un avans de 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut

Volkswagen, cea de-a doua marca de volum a grupului german, a inregistrat in intervalul ianuarie-august vanzari de 17.021 de unitati, in crestere cu 2%

Vanzarile de autoturisme VW au scazut cu 1%, avansul de 2% fiind sustinut de utilitare

Seat, brandul sport al VW-Audi, a inregistrat o scadere de 5% a vanzarilor, la 3.080 de unitati

Audi, marca premium a concernului, si-a incetinit ritmul de crestere la 5% in primele opt luni, fata de 16% in primul semestru al acestui an

Vanzarile automobilelor Porsche au scazut cu 20%, cel mai accentuat declin din ultimii ani

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO