Companii

Vanzarile slabe pe partea de distributie au redus cresterea Domo

Vanzarile slabe pe partea de distributie au redus cresterea Domo

Lorand Szarvadi, directorul general al Domo: Initial am estimat un avans de 40%, dar partea de distributie a scazut foarte mult

22.08.2008, 20:16 58

Domo Retail, a doua retea de electronice si electrocasnice din piata locala, a raportat vanzari de 345 de milioane de lei (95,8 milioane de euro) aferente primului semestru, in crestere cu 30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In cazul raportarii in euro cresterea cifrei de afaceri a fost de 18-20%.
"Initial am estimat un avans de 40%, dar partea de distributie a scazut foarte mult. Daca anul trecut livrarile 'wholesale' (en gross, n.r.) au reprezentat 15% din cifra de afaceri, acum au ajuns la 5%, deoarece vanzarile erau orientate in special catre comerciantii independenti, care au inceput sa dispara", a spus Lorand Szarvadi, directorul general al Domo, citat de Mediafax.
Potrivit unor declaratii anterioare, afacerile Domo sunt conduse de evolutia vanzarilor noilor magazine inaugurate in acest an, care reprezinta 20% din cresterea vanzarilor.
Magazinele ce erau deja functionale la inceputul anului vand in prezent in medie cu 10% mai bine decat in prima jumatate a anului trecut.
Compania de retail a incheiat primul semestru pe profit, cu un castig net mai mic de un milion de euro, fata de alti ani cand Domo a consemnat pierderi pe primele sase luni, perioada mai putin profitabila decat a doua jumatate a anului.
Ritmul de crestere raportat de Domo este cel mai mic din industrie, in primul semestru Altex raportand un plus de 47%, iar Flamingo de 54%. Pentru primele sase luni ale anului, Altex a raportat o cira de afaceri de 170 de milioane de euro, in timp ce Flamingo a ajuns la 342 de milioane de lei (95 de milioane de euro.
Domo a reestimat rezultatul final previzionat pentru sfarsitul anului de la 270 de milioane de euro la 240 de milioane de euro. In 2007, Domo a cumulat afaceri mai mari de 200 de milioane de euro, incluzand si vanzarile magazinelor din Bulgaria.
"Anul trecut am avut o crestere foarte mare, de aproape 60%, astfel ca am avut asteptari mari si in acest an, estimand un avans de 40% al afacerilor. Acum, o crestere de 30% mi se pare mai realista", a adaugat Szarvadi.
Chiar daca a anuntat extinderi importante si chiar inaugurarea unui magazin in Ucraina, la jumatatea anului viitor, si liderul pietei electroIT, Altex, si-a reestimat previziunile pentru anul curent, astfel ca estimeaza acum o cifra de afaceri de 400 de milioane de euro, fata de 430 de milioane de euro, la inceputul anului.
TechnomarketDomo, companie detinuta de fondul de investitii Equest Investment Balkans, care a preluat pentru 75 de milioane de euro 75% din actiunile Domo in cursul anului trecut, urmeaza sa fie listata la Bursa de Valori Bucuresti si la Bursa de la Londra in trimestrul trei.
Oferta va fi intermediata de ING Bank, Raiffeisen Centrobank si Cheuvreux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO