Companii

​Vasile Cepoi, preşedintele Autorităţii Naţionale de Management a Calităţii în Sănătate: „Calitatea serviciilor medicale e o problemă de cultură organizaţională, mentalitatea din spital”

​Vasile Cepoi, preşedintele Autorităţii Naţionale...

Autor: Georgiana Mihalache

13.09.2016, 11:40 368

Calitatea serviciilor medicale depinde de cultura organizaţională şi de mentalitatea din spitale, fiind bazată pe indicatori care să determine un anumit nivel pentru fiecare spital, a spus Vasile Cepoi, preşedintele Autorităţii Naţionale de Management a Calităţii în Sănătate, la conferinţa „ZF Health & Pharma Summit 16.

„Calitatea serviciilor medicale e o problemă de cultură organizaţională, comportamentul şi mentalitatea din spital. Autoritatea Naţională de Management a Calităţii în Sănătate are ca obiectiv de diagnostician al sistemului şi să propună soluţii terapeutice, dar nu poate să le aplice. Trebuie să identifice disafuncţionalităţi în fiecare unitate sanitară şi la nivel general”, a spus Cepoi.

Autoritatea Naţională de Management a Calităţii în Sănătate lucrează la un program pilot pentru ca în 2017 să poată demara al doilea ciclu de acordare a acreditărilor pentru spitale.

„O problemă este necunoaşterea managementului riscului, în lipsa unor evaluări ale riscurilor clinice asociate. O altă problemă a pacientului e continuitatea îngrijirilor. Noi afirmăm că îngrijim pacienţi, nu boli, însă nu este o realitate. Fiecare medic vede pacientul şi îi dă un bilet de trimitere”, susţine Vasile Cepoi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO