♦ În urmă cu doi ani, când pandemia începea să îşi arate colţii în Europa, au existat câteva săptămâni de panică în care oamenii au cumpărat pentru stocare, astfel au golit rafturile magazinelor când a fost vorba de conserve, făină sau produse de curăţenie ♦ Această situaţie s-a suprapus şi cu faptul că în lockdown au existat unele întârzieri în transportul de marfă, fapt ce a dus la întreruperi temporare de stocuri ♦ Panica şi factorul psihologic au jucat un rol cheie în acea perioadă, ca de altfel în orice perioadă de criză.
Lanţurile mari de retail spun că nu există momentan probleme cu stocurile şi nici nu se remarcă o schimbare a comportamentului de consum similară celei din primele săptămâni de pandemie. Astfel, românii nu îşi fac stocuri de alimente şi bunuri de larg consum nealimentare aşa cum se întâmpla acum doi ani.
„În acest moment, nu există probleme cu stocurile în cadrul magazinelor noastre, dar monitorizăm situaţia îndeaproape“, spun reprezentanţii discounterului german Penny, care are în România circa 300 de magazine.
În contextul războiului de la graniţă, în condiţiile în care Ucraina este un important jucător din industria agroalimentară şi în prezent aceasta nu poate funcţiona normal, în situaţia în care Occidentul a impus numeroase restricţii Rusiei şi a blocat schimburile comerciale aproape total, ZF a întrebat jucătorii din retail dacă remarcă perturbări ale lanţurilor de distribuţie.