Companii

Veniturile nete ale Militari Shopping au scăzut cu 12,1%, la 4,4 mil. euro

Veniturile nete ale Militari Shopping au scăzut cu...

Autor: Cristina Cuncea

19.11.2014, 00:00 80

"Reducerea veniturilor din România a avut la bază dificultăţile retailerului de bricolaj (Praktiker, n.r.), care s-a stabilizat apoi prin schimbarea proprietarului şi printr-o chirie de bază agreată, mai mică şi restructurarea centrului comercial în vederea consolidării prin îmbunătăţirea mixului de chiriaşi", se arată în raportul financiar al companiei austriece Atrium European Real Estate.

Veniturile din România au înregistrat cea mai mare scădere dintre ţările în care Atrium este prezent, Cehia cu -8,2%, Ungaria cu -4% şi Slovacia cu -1,8%, consemnând de asemenea venituri în scădere.

Grupul german Praktiker a intrat anul trecut în insolvenţă, în condiţiile în care în ultimii ani s-a confruntat cu dificultăţi. În acest an, Praktiker a vândut operaţiunile de pe piaţa locală firmei Search Chemicals, înregistrată în Constanţa, deţinută de omul de afaceri turc Omer Susli.

Omul de afaceri a declarat după preluarea celor 27 de magazine Praktiker, majoritatea funcţionând în spaţii închiriate, că toate contractele vor fi renegociate.

Veniturile brute ale Militari Shopping Center au scăzut cu 16,4%, de la 5,6 milioane de euro în urmă cu un an la 4,7 milioane de euro.

Valoarea de piaţă a Militari Shopping Center, cu o suprafaţă închiriabilă de 54.100 metri pătraţi, a crescut în primele nouă luni semestru cu 582.000 de euro, la 67,9 de milioane de euro, se arată în raport. Randamentul centrului comercial este estimat la 9,1%, în stagnare, iar gradul de ocupare este de 100%.

Atrium European Real Estate a achiziţionat în 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht&wooD. Pentru extindere, finalizată în martie 2009, compania a anunţat că a alocat 67 milioane euro.

Compania mai deţine în România terenuri în Arad şi Constanţa, unde intenţiona să dezvolte parcuri de retail.

"România îşi păstrează creşterea pozitivă, însă are nevoie de mai multe reforme din perspectiva mediului de afaceri şi a transparenţei", se menţionează în raport.

Atrium European Real Estate operează în mai multe ţări din regiune, în principal Polonia, Cehia, Slovacia, Rusia, Ungaria şi România, unde deţine 151 de active, cu o suprafaţă de 1,3 milioane de metri pătraţi, evaluate la aproape 2,5 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO