Companii

Vestel tinteste dublarea afacerilor din Romania

12.02.2008, 14:30 305

Filiala locala a producatorului turc de electronice si electrocasnice Vestel estimeaza ca va inregistra in acest an o dublare a cifrei de afaceri, la 25 de milioane de euro, dupa ce la finalul lui 2007 a raportat vanzari in valoare de 12,5 milioane de euro.
"Urmarim sa dublam cifra de afaceri in 2008 in primul rand prin promovarea brandurilor proprii, dar si prin largirea portofoliului de produse al clientilor nostri", a declarat Ozgur Dikisoglu, director general al Vestel Romania.
Vestel produce electronice si electrocasnice sub branduri precum Whirlpool, JVC, Samsung, Philips sau Nokia, dar si sub brandurile proprii, Vestel si Finlux. Brandul de electrocasnice Finlux a fost detinut anterior de catre Nokia.
Vanzarile totale ale companiei in Romania, sub branduri proprii sau ale clientilor, s-au cifrat in 2007 la 65,8 milioane de euro, lanturile de retail partenere comercializand cu preponderenta produse importate direct de la fabrica din Turcia.
"Cresterea afacerilor totale va fi mai mica decat ale biroului local. In 2008 urmarim o apreciere de 10% a importurilor de 65,8 milioane de euro aferente anului trecut", a spus Dikisoglu.
Pe piata autohtona Vestel colaboreaza cu lanturile de retail specializat Altex, Domo, Flanco, Teknosa sau Rombiz, pentru care produc aparatura sub brandurile proprii, precum Myria, Teletech, Watson, Eurocolor sau Orion.
"Pentru Altex producem notebook-uri Myria. De la inaugurarea fabricii de notebookuri, in mai 2007, au fost asamblate aproximativ 4.000 de unitati. De asemenea aproximativ 45% din monitoarele CRT (monitoare cu tub catodic - n.red.) din piata sunt fabricate de Vestel", a spus Dikisoglu.
Conform propriilor estimari, Vestel livreaza, sub diferite branduri, circa 5% din produsele electrocasnice "negre" si 10% din produsele "albe" comercializate in Romania.
Filiala din Romania mai indeplineste si rolul de centru logistic, compania importand din Turcia produsele electronice, care in urma realizarii procedurilor de vamuire sunt exportate direct pentru clientii Vestel din Europa Centrala si de Est.
"Livrarile catre lantul de magazine Tesco din Polonia au ajuns la 10 milioane de euro in 2007, iar acum suntem in discutii pentru largirea portofoliului de produse. In Polonia, in afara de Tesco mai avem cativa clienti mici, dar acestia lucreaza direct cu fabrica din Turcia", a spus Dikisoglu. El a mentionat ca in curand biroul local ar putea incepe livrarile in Polonia, Cehia sau Ungaria si catre lanturi de hipermarketuri sau cash&carry precum Carrefour sau Metro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO