"Băncile mari trebuie să devină mai eficiente, să îmbunătăţească serviciile pentru clienţi cu costuri mai mici. Cred că în viitor băncile mari îşi vor reduce numărul de angajaţi şi gradual vor construi mai multe competenţe specializate pe segmentele cele mai atractive", spune Caramitru, 36 de ani, partener în cadrul celei mai mari firme de consultanţă în management de pe piaţa locală, care a avut anul trecut o cifră de afaceri de 13,7 milioane de euro.
McKinsey este o firmă care oferă consultanţă pentru majoritatea băncilor mari, însă compania lucrează şi pentru o mare parte dintre cele mai mari 25 de companii din economie care activează în mai multe sectoare, precum petrol şi gaze, asigurări, telecomunicaţii, retail, FMCG sau industria auto.
Proiectele de consultanţă "la modă" cerute în ultima perioadă de către clienţii din sistemul bancar sunt în zona de risc şi de eficientizare de costuri.
"Se doreşte o organizare mult mai clară a zonei de risc, iar băncile încearcă să găsească metode prin care să ajute clienţii ale căror credite au început să devină neperformante. Consolidarea zonei de risc ar trebui să conducă la o stabilizare şi la o predictabilitate mult mai mare a provizioanelor. A doua problemă este legată de eficientizare. Băncile încearcă să reducă costurile - au trecut de tăierile «simple» de personal (de ex. 5%) şi se concentrează pe proiecte mai complexe de eficientizare a proceselor, a serviciilor şi a ofertelor pentru clienţi, care duc atât la o satisfacţie mai mare pentru clienţi, cât şi la o reducere de costuri pentru reţea", mai spune Caramitru.
În prezent, peste 3,5 milioane de români au credite la bănci, iar rata creditelor neperformante a trecut de 16%, fiind una dintre cele mai mari din regiune.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels