Carrefour România, unul dintre principalii jucători din retail, cu o cifră de afaceri de 2,6 miliarde de euro în 2022 şi o reţea de peste 400 de magazine din toate formatele deschise la nivel naţional, a ajuns la un portofoliu de 600 de producători locali în categoria de fructe şi legume şi cred că mai există potenţial de dezvoltare în această ramură a agriculturii.
„Ne extindem constant portofoliul de produse, vizând noi categorii, astfel că în 2023 vom introduce în ofertă prăjituri proaspete, produse de măcelărie, fructe uscate, lactate şi îngheţată. (...) Vedem un potenţial mare de dezvoltare în categoria de fructe şi legume. Aici, fermierii care se asociază într-o formă de cooperativă sunt cei mai „protejaţi“ de intemperiile pieţei“, spune Vincent Arnault, merchandise & supply chain director în cadrul Carrefour România.
În România, sunt peste 3.000 de firme care cultivă fructe şi legume şi circa 4.000 de cooperative, iar Carrefour are patru cooperative partenere care produc sub marca proprie Grădina Noastră. În 2023, ei spun că vor adăuga în portofoliu noi cooperative din diferite regiuni din România şi pe lângă cele partenere mai colaborează cu alte 15 din toată ţara. „La nivelul întregii reţele, Carrefour România lucrează cu peste 4.000 de furnizori, dintre care doar 6,5% sunt externi. Restul, de peste 90% sunt furnizori români“, a menţionat Arnault. Acesta nu au precizat ce volum de marfă livrează furnizorii externi vs. furnizorii interni. În 2021, ultimul an pentru care ZF are cele mai recente date, strict de la cooperativele partenere, Carrefour s-a aprovizionat cu peste 7.500 tone de fructe, legume şi verdeţuri.