Vincent Devloo, area retail manager în cadrul IKEA Europa de Sud-Est, regiune care include România, Croaţia, Serbia, Slovenia şi Ucraina, spune că grupul se uită să deschidă magazine în oraşe mai mici şi să testeze şi alte formate de magazine pe plan local.
„În mod tradiţional, aveam doar magazine mari în IKEA, cu trei dimensiuni tipice, de la 25.000 de metri pătraţi la 40.000 de metri pătraţi, acum încercăm să testăm un nou format. Uneori există teste în diferite ţări şi apoi devin parte din conceptul nostru. Şi atunci bineînţeles că vrem să aducem asta în România. De asemenea, vrem să testăm un nou format în România. Şi asta se va întâmpla cu siguranţă“, a punctat Vincent Devloo.
El a preluat funcţia de area retail manager în august 2022 şi este responsabil în mod direct de activitatea companiei pe piaţa din România, unde IKEA are trei magazine. În anul anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024), IKEA a înregistrat o creştere de 12% a vânzărilor totale din România, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,4 miliarde de lei.
IKEA are în România trei magazine, două în Bucureşti şi unu în Timişoara. Conform informaţiilor furnizate de companie, retailerul are o cotă de piaţă de 12% la nivel naţional.