Companii

Vopseaua de oua - o afacere de 5 milioane dolari

13.04.2001, 00:00 375



Romania a importat anul acesta patru milioane de plicuri de vopsea de oua, care reprezinta circa 40% din consumul total in materie, conform reprezentantilor firmelor de pe aceasta piata.

La 20.000 de lei plicul, in medie, rezulta ca balanta comerciala s-a incarcat la importuri cu 2,4 milioane $, iar piata de vopsea de oua de paste este de circa 5 milioane $.

In retelele marilor magazine (Metro, Billa, Mega Image) exista doua tipuri de vopsele: Anatoli si Captain's, ambele din import si mai de calitate. E vorba, in ambele cazuri, de vopsea alimentara, non-toxica.

Vopseaua de oua Anatoli, cu o oferta de sase culori diferite, este prezenta pentru prima oara in 2001 in Romania prin intermediul firmei Elgeka Romania, care se ocupa cu importul si distributia produsului. S-a ajuns la decizia de a importa acest produs pentru ca firma a observat o crestere a interesului consumatorilor din aceasta tara pentru astfel de produse, superioare calitativ.

Am estimat ca in 2001 vom vinde circa 2 milioane de pachete de vopsea", a declarat Veronica Dragoi, director de marketing Elgeka Romania.

Produsele sunt fabricate si ambalate in Grecia iar pretul unui pachet variaza intre 17.000 lei si 23.000 lei. Vopseaua Anatoli se adreseaza femeilor intre 25 si 50 de ani, cu venituri medii si peste medii, sustin oficialii companiei Elgeka.

Pentru ca sunt pentru prima oara prezente pe aceasta piata, aceste produse beneficiaza de o sustinere de marketing foarte puternica, agresiva, pentru a atrage cat mai multi consumatori.

Campania de marketing s-a axat in principal pe spoturi publicitare in presa televizata, in special la PRO TV si Acasa, pentru ca audienta acestor canale (in special telespectatorii canalului Acasa TV sunt consumatorii carora le sunt adresate cu precadere vopselele Anatoli) a justificat o astfel de politica.

Sustinerea produselor s-a mai facut si prin intermediul activitatilor promotionale desfasurate direct in magazine. "In fiecare mare magazin din Bucuresti avem un merchandiser care sa se ocupe cu promovarea produselor", sustine Dragoi.

"In mod surprinzator, acest produs sezonier, foarte bine. Am vandut peste asteptari. Produsele au avantajul de a fi prezente pe toata suprafata tarii, in toate tipurile de magazine si piete.

Am apelat la toate tipurile de canale de distributie", a mai adaugat Dragoi. Plicul de Anatoli contine in afara de vopsea, o pereche de manusi si o solutie cu luciu care inlocuieste traditionalele metode de a da luciu (cu grasime).

Principalul competitor pentru Anatoli sunt produsele Captain's (fabricate de compania elena Yiotis), care sunt importate si distribuite de firma Romsar Cosmetics.

Captain's este prezenta pe piata romaneasca de patru ani, dar in 2001 nu a fost sustinuta de o campanie publicitara "Pentru ca avem o gama larga de produse pe care trebuie sa le sustinem si Captain's nu constituia o prioritate", a declarat Octavian Greaca, director de produs. Captain's poate fi gasita la un pret mediu de 20.000 lei pachetul.

Pe piata se mai gasesc produse romanesti ca cea vanduta la plic (1.000 lei) de societatea SC Hitt Com SRL. Cu un plic se pot vopsi 6-7 oua.

Galus este vopseaua de oua cea mai cunoscuta de romani. Pretul unui plic din aceasta populara vopsea ajunge la 4.000 lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO