Companii

„Vor fi discrepante si mai mari intre zonele economice ale Romaniei”

„Vor fi discrepante si mai mari intre zonele economice ale Romaniei”

Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania: Va fi un an de ajustari negative, dar neprognozate corespunzator

12.01.2010, 23:07 62

Oriflame Romania, filiala locala a producatorului suedez decosmetice cu acelasi nume si-a creionat bugetul din acest an luandin calcul un curs leu/ euro de 4,25, insa reprezentantii companieinu cred ca evolutia monedei nationale va afecta compania in aceeasimasura ca in 2009.

Prognozele de curs de schimb ale bancilor s-au rasturnatspectaculos de la inceputul anului, astfel ca leul s-ar puteaintari chiar dincolo de pragul de 4 lei/euro, conform previziunilorrevizuite in ultimele zile.

"Anul acesta evolutia cursului nu va avea acelasi impact ca anultrecut. Eliminarea accizelor la parfumuri - apa de toaleta si apade parfum - va avea un impact pozitiv asupra volumului", a declaratMonica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania.

Pana anul acesta, acciza la parfumuri, ca si la produse precumblanurile, bijuteriile sau armele de vanatoare, era stabilita incote procentuale. Pentru parfumuri era stabilita la 35% dinvaloarea de achizitie, pentru apa de toaleta la 10%, iar pentru apade parfum la 25%. Cu toate acestea, companiile care comercializeazacosmetice se vor confrunta in continuare cu o triere inpreferintele consumatorilor. "Se va accentua cresterea nevoii deproduse de baza in detrimentul celor destinate nevoilor specificemai ales la nivelul categoriilor de clienti afectati de scadereaputerii de cumparare", spune Tatoiu, care crede ca desi economia adepasit punctul de criza maxima, reluarea cresterii conusumului vaincepe abia la finalul lui 2010 sau la inceputul anului viitor.

Chiar daca in mod direct jucatorii de pe aceasta piata nu suntafectati de inghetarea creditarii, intrucat valorile de achizitienu depind de evolutia acesteia, Tatoiu este de parere ca Romania nuva iesi din criza prin accelerarea consumului, "deoareceinvestitiile necesare reluarii productiei si cresteriiproductivitatii nu s-au facut nici in 2009 si nici nu se regasescin politicile guvernamentale cuantificate in bugetul pentru2010".

Lipsa unei strategii guvernamentale va duce, potrivit conduceriiOriflame, la instabilitate fiscala, la cresterea in continuare asomajului, la scaderea puterii de cumparare si mai ales ladiscrepante mai mari intre zonele economice ale Romaniei. "Va fi unan de ajustari negative, dar neprognozate corespunzator, ceea ce vaduce la cresterea vulnerabilitatii pietei locale la convulsiileeconomiei globale pe termen lung", afirma Tatoiu, care vede casingur element pozitiv faptul ca anul acesta nu vor mai fialegeri.

In ceea ce priveste piata cosmeticelor, aceasta se va mentine peun trend de ajustare anul acesta, dupa ce in 2009 a avut o cresterede circa 10%, mai putin decat in anii anteriori. Comerciantii vorinregistra mai mult cresteri in volum mai ales ca "oamenii seasteapta la ce este mai rau, iar nivelul saraciei va atinge sipaturi sociale care in 2009 nu au fost afectate", dupa parereaMonicai Tatoiu.

Oriflame Romania, care a raportat o cifra de afaceri pe 2008 de33,3 mil. euro, in crestere cu 4% fata de 2007, concureaza directcu Avon, companie care a rulat 113 mil. euro in 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO