Companii

Vrea să "cucerească" Bucureştiul cu 20 de cafenele "to go" unde orice produs este 5 lei

Vrea să "cucerească" Bucureştiul cu 20 de cafenele "to...

Autor: Corina Mirea

14.02.2015, 11:05 8542

Radu Savopol, designer de interior şi arhitect, care în urmă cu 15 ani a lăsat Capitala pentru Sinaia, oraş unde a decis să-şi  deschidă prima afacere – Old Nick Pub, a lansat în urmă cu două luni un nou concept de cafenea – 5 to go – unde orice produs costă 5 lei.

A investit mai mult de 15.000 de euro în prima cafenea 5 to go, iar în următorii doi ani antreprenorul vrea să ajungă la un lanţ de 20 de astfel de locaţii în toată Capitala.

„Am studiat destul de mult piaţa şi chiar cred că industria de «coffee to go» este abia la început. Este o piaţă pe care se poate face profit, dar despre care trebuie să ai cunoştinţe, să ştii cum funcţionează, cum să prepari băutura. Dar nu era suficient să avem doar o cafenea de tipul acesta, ci să venim şi cu ceva nou, de aceea am ales conceptul orice produs la cinci lei”, explică Radu Savopol.

Prima locaţie 5 to go se află în zona Pieţei Laho­vari, chiar lângă Old Nick Pub (deschis în urmă cu trei ani în Capitală) şi are o suprafaţă de 20 de metri pătraţi, iar o a doua cafe­nea se află deja în construcţie pe bulevardul Pache Protopopescu.

5 to go are în prezent doi angajaţi (barista de meserie), care prepară în fiecare zi băuturi pe bază de cafea, fresh-uri sau iaurturi cu cereale. Cafeneaua mai comercializează şi produse de patiserie sau „minuturi“ (sandvişuri, spre exemplu) realizate chiar în bucătăria Old Nick Pub, băuturi răcoritoare, iar în curând va vinde şi băuturi de sezon (limonade sau smoothie-uri).

Preţul produselor este de cinci lei, indiferent de dimensiune sau de tipul acestora. Spre exemplu, un Caffee Latte de 300 ml costă 5 lei, cât un Cappu­ccino de 200 ml, cât trei mini-crois­sante sau un sandviş.

Zilnic, cafeneaua are circa 80-90 de clienţi, cei mai mulţi fiind liceeni şi corporatişti. Radu Savopol spune însă că, deşi vânzările 5 to go au acoperit cheltuielile şi a avut un mic profit încă din prima lună de funcţionare, ideal ar fi ca, în fiecare zi, peste 150 de clienţi să treacă pragul cafenelei.

„Mai sunt astfel de cafenele în Bucureşti, unele chiar în apropierea noastră (cum ar fi Guido, a cărei poveste ZF a scris-o anul trecut – n.red), dar unele au fie zonă de servire a cafelei mai mare, fie mai vând şi cafea sau chiar echipamente. Noi ne vom axa strict pe băuturi pe bază de cafea şi produse adiacente, deci strict alimentar”.

Antreprenorul nu exclude chiar varianta francizării 5 to go, însă numai după ce reuşeşte să-şi construiască o reţea de 15-20 de cafenele în Bucureşti.

Fiecare locaţie 5 to go va avea câte doi barista de meserie, iar compania-mamă (Old Nick Bar Caffe SRL) îşi va instrui propriul trainer care să îi înveţe pe angajaţi cum să prepare, în acelaşi mod, băuturile pe bază de cafea ale brandului.

“Vrem ca în curând să lansăm şi un serviciu de livrare acasă sau la birou, dar cam 80% din acesta intenţionăm să fie strict pe segmental corporate şi mai avem în plan lansarea unor colecţii de tricouri 5 to go cu diferite mesaje şi o colecţie de pahare speciale, cu lucrări ale unor artişti români, care se vor schimba la fiecare şase luni. Am vrea să fie ceva amuzant, să devină chiar nişte pahare de colecţie”, adaugă Radu Savopol.

Old Nick Bar Caffe SRL, entitatea juridică ce administrează conceptual Old Nick Pub, brandul “la cafenea” (din Sinaia), 5 to go şi firma de desing no.9, a avut în 2013 afaceri de peste 400.000 de euro şi pierderi de circa 43.000 de euro (cu 50% mai mici ca anul precedent), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO