Companii

Vrea să îi convingă pe români să poarte papioane, dar din sticlă

Vrea să îi convingă pe români să poarte papioane,...

Autor: Corina Mirea

05.09.2014, 00:06 1772

Daniel Manda a studiat turism în facultate şi până să intre în rândul antreprenorilor cu o firmă de închiriere de forţă de muncă temporară, în urmă cu aproximativ opt ani, a lucrat ca barman şi apoi ca events manager pentru o firmă de catering locală. De un an însă, antreprenorul a pariat mai mult de 9.000 de euro pe un business de nişă, de fapt, a dezvoltat o afacere complet nouă - o companie care produce papioane din sticlă umplute cu boabe de cafea, lichide, materiale textile sau ace cu gămălie.

„Totul a început cu botezul primului copil, când căutam un accesoriu pentru mine şi voiam neapărat un papion. Am găsit din ceramică şi din lemn, dar nu erau ceea ce îmi doream. Atunci, m-am gândit să folosesc o clepsidră pe post de papion, pe care am umplut-o cu un lichid roşu. Erau, practic, doi cilindri umpluţi cu o băutură alcoolică, arăta foarte urât. Totuşi, feedbackul a fost foarte bun şi chiar dacă nu intenţionam să se trans­forme într-un business am zis că ar fi bine să mai lucrez la idee“, spune Daniel Manda. Şi asta a şi făcut. În urmă cu mai bine de un an a început să lucreze la forme de papioane cu un atelier de sticlărie. A schimbat trei astfel de ateliere până ca matriţele Butterfly Bow Tie să ajungă la stadiul de comercializare, iar într-un an antreprenorul a reuşit să creeze peste 50 de modele de papioane al căror preţ variază între 230 şi 500 de lei (în cazul celor umplute cu pietre Swarovski).

Daniel Manda produce papioane numai la comandă, iar singurele stocuri pe care le are sunt cele de bare din sticlă, aduse din Cehia şi forme de papioane, pe care le umple apoi cu diverse conţinuturi. În general, clienţii sunt persoane nonconformiste care au până în 40 de ani.

„Lumea este destul de reticentă la ideea unui papion din sticlă, are senzaţia că se va sparge, că este prea greu şi mi-a fost dificil să ajung chiar şi la unii stilişti din televiziune pentru a promova ideea. Deocamdată, nu am prea multe vânzări, sunt cam trei-patru pe săptămână, dar nici nu am promovat brandul agresiv, încă trebuie să ies în faţă şi mai mult“, explică antreprenorul, care deja şi-a înregistrat conceptul de papion din sticlă şi brandul la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) şi se aşteaptă ca peste doi ani să îşi şi breveteze produsele.

El a investit mai mult de 9.000 de euro în acest business şi încă mai aduce bani de acasă pentru a-l dezvolta, motiv pentru care în prezent, în afara procesului de modelare a sticlei, el se ocupă de întreaga afacere, de la umplut papioane cu diverse conţinuturi până la finisarea ambalajelor în care acestea sunt livrate.

„În următoarea perioadă voi scoate o nouă colecţie, voi avea cam cinci noi forme de papioane“, adaugă el.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO