Companii

Web designerii obtin marje de profit de 50% prin asigurarea de identitati puternice in mediul online pentru companii

Web designerii obtin marje de profit de 50% prin asigurarea de identitati puternice in mediul online pentru companii

Pretul unui site porneste de la 400 de euro si poate depasi 1.000 de euro, in functie de complexitate si de perioada in care este realizat

19.02.2008, 15:12 75

Perceput de clienti ca specialistul in informatica, de prieteni ca singura persoana ce rezolva o problema tehnica, Filip Lepus este detinatorul companiei Filip Net, ce ofera servicii de web design, promovare online si programare web. Compania a infiintat-o in martie 2004 pe numele parintilor, bazandu-se pe abilitatile informatice pe care le avea inca de la varsta de 15 ani.
"Numele companiei arata totusi ca ea imi era destinata si urma sa aiba ca obiect de activitate afacerile pe internet", isi aminteste Filip Lepus.
Legat de investitia in Filip Net, detinatorul companiei si al site-ului spune ca practic nu a fost o investitie initiala. "Am realizat totul de pe un PC cumparat la second-hand. Angajatii au fost de fapt colaboratori care lucrau de acasa, iar in timp am putut achizitiona alte calculatoare", a precizat Filip Lepus. Totul a plecat de la zero. "Cel mai valoros este factorul uman, un calculator bun costa aproximativ 1.000 de euro si se amortizeaza in trei ani, dar cat costa un programator bun timp de trei?", a spus el.
Primii clienti au fost din cercul de prieteni, dupa care au inceput sa fie contactati de firme care aveau nevoie de astfel de servicii. "La inceput am realizat primele proiecte mai mult gratuit. Mai tarziu am aflat ca ceea ce faceam se numea campanie de promovare", a declarat el.
Dupa ce si-a creat un portofoliu de clienti pe care l-a prezentat pe site, afacerea a inceput sa se dezvolte. "Primul site pentru un avocat a adus alte cereri de la alti avocati, primul magazin virtual a fost urmat de un altul si tot asa au decurs lucrurile", a spus el.
Preturile serviciilor variaza acum in functie de proiectele pe care le realizeaza. Astfel, un site poate costa intre 400 si 1.000 de euro, in timp ce preturile pentru serviciile de programare oscileaza intre 10 si 30 de euro pe ora. "Avem proiecte realizate pentru institutii, iar in ultima perioada participam la proiecte in parteneriat cu cateva firme mari de soft", mai mentioneaza el. Clientii actuali sunt firme mici si mijlocii.
"O cerere din ce in ce mai mare se inregistreaza la solutiile complexe, precum site de prezentare cu baza de date de produse, un magazin virtual integrat cu sistem de plati online. Serviciile precum crearea unui blog de firma sau implementarea unui newsletter nu mai fac parte din categoria serviciilor rare."
Filip Lapos mai spune ca acum zece ani putine companii aveau prezenta pe internet si ca la inceput nu exista concurenta pentru ca practic nu era o piata. "Managerii sunt acum constienti de importanta unui web site al firmei, dar si de promovarea lui, de aici cereri pentru publicitate prin internet, analiza de trafic."
La inceputul afacerii in companie lucra un singur web designer, urmatorii ani aducand patru angajati in regim de colaborare, plus inca doua firme catre care au externalizat o parte din grafica si din contabilitate. "Angajarile au fost facute prin internet prin anunturi pe site-uri de joburi", a mai precizat el.
Cifra de afaceri pe care a inregistrat-o compania in 2006 a fost de 91.000 de euro, in crestere cu 49% fata de anul trecut, cand compania avea 61.000 de euro. "Cresterea in 2006 a fost influentata de atragerea de noi clienti si de mentinerea celor pe care deja ii castigasem", a precizat filip Lepus. In 2007 cifra de afaceri pe care a inregistrat-o compania s-a ridicat la aproximativ 100.000 de euro. Marja de profit a fost de 50% in 2005 si 2006 si de 60% anul trecut. "Marja de profit a fost in continua crestere pe masura ce proiectele noastre au devenit din ce in ce mai complexe", a spus el.
Planurile pentru anul acesta constau in cresterea cifrei de afaceri cu 50% in conditiile in care echipa nu se va modifica. "Fiecare angajat va aduce o cota mai mare din cifra de afaceri prin specializare si prin eficientizarea proceselor interne. Pe termen lung intentionam sa ne dezvoltam compania si prin cresterea numarului de angajati si separarea activitatilor pe divizii distincte", a precizat Filip Lepus.
Un alt impatimit al calculatoarelor inca de la varsta de 13 ani, Horia Andrei Varlan, impreuna cu asociatul sau, Daniel Slave, au infiintat anul trecut compania Tagster din Bucuresti, specializata in construirea de site-uri si aplicatii web.
Desi avea doar 23 de ani in demararea afacerii s-a bazat pe experienta pe care o acumulase in dezvoltarea de site-uri web si servicii conexe atat ca angajat, cat si pe cont propriu.
"Lucrasem in acest domeniu pentru alte companii si impresia pe care mi-a lasat-o aceasta experienta a fost una neplacuta, atat pentru asociatul meu, cat si pentru mine. Proiectul de demarare a propriului business a fost considerat o idee oportuna avand in vedere ca noi mai colaboraseram si inainte", a spus Horia Andrei Varlan.
Coasociatul sau Daniel Slave este specializat in optimizarea site-urilor si programare, in timp ce Horia se ocupa de grafica, programare si partea de marketing. Astfel, asociatii realizeaza pentru clientii companiei site-uri si interfete atragatoare. Obiectul de activitate al companiei Tagster il constituie construirea de site-uri, serviciile de design si dezvoltare web, marketing online, branding si DTP.
Investitia initiala in afacere s-a rezumat la costurile de infiintare a companiei, la care s-au adaugat cheltuieli cu mijloace fixe, avantajul in reducerea costurilor fiind reprezentat de folosirea softurilor open-source.
El mai spune ca un criteriu pe care il iau in considerare clientii pentru alegerea companiei este tariful pe care il practica. "Incercam sa mentinem tarifele la un nivel mediu pe piata, preturile fiind determinate de complexitatea proiectelor", a precizat el. Pretul unui site de prezentare incepe de la 300 de euro, valoarea lui maxima fiind data de volumul de munca necesar pentru finalizarea lui.
Proiectele sunt realizate in prezent doar de cei doi asociati. "Vom largi echipa cu alti colegi in masura in care vom considera ca este oportun acest lucru", a mai declarat el.
Horia Andrei Varlan mai spune ca pe aceasta piata din punct de vedere cantitativ concurenta este mare. "Oferirea de servicii personalizate pentru fiecare client presupune alocarea unei perioade de timp mai mari, lucru la care nu sunt dispuse toate agentiile de web design", a mai spus el. "Consiliem clientii cu privire la cele mai eficiente variante de promovare a imaginii lor in mediul online", a adaugat el.
Cifra de afaceri inregistrata in 2007 a fost de 10.000 de euro, firma fiind constituita la inceputul anului trecut. "Desi marja de profit este destul de mare, ea se reduce prin durata mare a proiectelor, costuri ridicate pentru mijloace fixe si alte cheltuieli curente", a mai spus Horia Andrei Varlan.

Afacerea Tagster:
Investitia initiala in afacere s-a rezumat la costurile de infiintare a companiei si cheltuieli cu mijloace fixe
Clienti: antreprenori care doresc sa inceapa o afacere sau sa promoveze online o afacere pe care o administreaza
Preturile sunt determinate de complexitatea proiectelor
Cifra de afaceri dupa primul an de activitate: 10.000 de euro

Afacerea Filip Net:
Servicii oferite: web design, programare web, promovare online, dezvoltare software de business
Un site poate costa intre 400 si 1.000 euro
Preturile pentru serviciile de programare oscileaza intre 10 si 30 euro/ora
Cifra de afaceri in 2007 s-a ridicat la aproximativ 100.000 euro
Marja de profit: aproximativ 50%

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO