Companii

Wizz Air îşi temperează tonul şi vine pe Otopeni cu două avioane noi. Biletele se scumpesc însă cu 6 euro

Wizz Air îşi temperează tonul şi vine pe Otopeni cu două avioane noi. Biletele se scumpesc însă cu 6 euro

Michael Powell, Chief Financial Officer în cadrul Wizz Air: Pe Otopeni avem avantajul de a putea folosi mai multe aeronave în aceeaşi zi, adică vom avea o rată mai mare de utilizare a aeronavelor, ceea ce va genera reduceri de costuri.

Autor: Adelina Mihai

24.02.2012, 00:05 2158

Compania aeriană low-cost Wizz Air, care îşi mută operaţiunile de pe aeroportul Băneasa pe Otopeni începând cu data de 25 martie, va majora preţurile biletelor, în medie, cu câte 6 euro (cu 4% mai mult faţă de preţul anterior, după cum spun reprezentanţii companiei), pentru a acoperi creşterea taxelor generate de acest transfer.

În urmă cu o lună, oficialii companiei spuneau că eventuala mutare pe Otopeni va determina o creştere a tarifelor, dar şi o reducere a capacităţii de zbor.

Însă ieri poziţia companiei s-a schimbat, Wizz Air anunţând că va majora frecvenţa zborurilor săptămânale, numărul de destinaţii, precum şi flota de aeronave.

"Taxele aeroportului din Otopeni sunt mult mai mari decât cele din Băneasa, iar această majorare a costurilor operaţionale va fi trecută în seama clienţilor. În ultimii cinci ani, taxele plătite aeroportului Băneasa s-au dublat, iar transferul pe Otopeni reprezintă pentru noi o majorare a cheltuielilor cu 25%", a spus Michael Powell, Chief Financial Officer în cadrul Wizz Air.

Costul suplimentar pe care trebuie să-l susţină Wizz Air odată cu transferul pe Otopeni este de 12 milioane de euro pe an, raportat la un număr estimat de 2 milioane de pasageri numai în Bucureşti în 2012, după cum spun reprezentanţii companiei. În total, anul trecut compania a avut 2,7 milioane de pasageri în România (inclusiv pe aeroporturile din Cluj, Timişoara şi Târgu-Mureş), devenind astfel lider de piaţă în ceea ce priveşte acest indicator, detronând compania de stat Tarom, care a transportat 2,19 milioane de pasageri în 2011.

Mutarea zborurilor low-cost pe Otopeni a fost anunţată încă de anul trecut, când Anca Boagiu, fostul ministru al transporturilor, motiva necesitatea acestei măsuri pentru a transforma Băneasa într-un city airport pentru curse VIP.

"Pe Otopeni avem avantajul de a putea folosi mai multe aeronave în aceeaşi zi, adică vom avea o rată mai mare de utilizare a aeronavelor, ceea ce va genera reduceri de costuri. Vom deservi mai mulţi pasageri cu aceleaşi aeronave, la un confort sporit şi un program de zbor mai flexibil şi mai atractiv", a mai spus Powell, care se arată însă dezamăgit de faptul că va plăti pe Otopeni aceleaşi taxe ca un operator de linie regulată.

Previziunile pentru vara acestui an în ceea ce priveşte evoluţia businessului Wizz Air în Bucureşti vizează două aeronave în plus (ajungând la o flotă de 6 aparate de zbor), 22 de destinaţii (faţă de 18 în prezent), 123 de zboruri săptămânale (faţă de 70 în prezent) şi creşterea numărului de pasageri la două milioane (faţă de 1,5 milioane în prezent).

Reprezentanţii Wizz Air susţin că au reuşit să crească numărul de pasageri în pofida creşterii costurilor şi că au 2,7 milioane de pasageri în România în prezent, cu o cotă de piaţă de 66,4%.

Cei care şi-au cumpărat deja bilete de la Wizz Air pentru zboruri după data de 25 martie nu vor plăti nimic în plus.

Wizz Air a ajuns de la 17.000 de pasageri transportaţi în 2006 în România la un trafic de 2,7 milioane de pasageri în 2011, fiind astfel compania aeriană cu cea mai agresivă strategie de extindere pe piaţa locală. Mutarea operaţiunilor pe Otopeni va duce la extinderea capacităţii aeroportului până la 6 milioane de pasageri de la 4,5 milioane, capacitatea maximă din prezent.

Rute noi din 25 martie

Începând cu data de 25 martie, Wizz Air a mai adăugat câteva destinaţii cu plecare de pe Otopeni: Memmingen (în sudul Germaniei, între Stuttgart şi Munchen, de două ori pe săptămână), Verona (Italia), Palma de Mallorca (Spania). De asemenea, compania va avea o nouă rută către Budapesta, care va opera patru zboruri pe zi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO