♦ În premieră Renault numeşte uzina din Bursa, Turcia, ca parte a ecosistemului gamei „entry“ odată cu lansarea în producţie a Renault Duster acolo.
Cifra de afaceri a mărcii Dacia, care include producţia şi vânzarea maşinilor produse în România, Maroc şi China se va dubla în 2030 în raport cu valoarea atinsă în 2022. Având în vedere că jumătate din volum este realizat în România de către Automobile Dacia, care a rulat în 2022 circa 5 mld. euro, businessul total ar Dacia ar genera în prezent aproximativ 10 mld. euro, pentru ca în 2030 să treacă pragul de 20 de miliarde de euro, adică ar depăşi businessul Mitsubishi din prezent, la nivel mondial, care este de circa 19-20 mld. euro.
„Vom dubla cifra de afaceri a Dacia până în 2030. Vorbim aici de un mix - creştere de volume, dar şi modele noi. Pe măsură ce vom intra în segmentul C, cu alte două modele pe care le-am anunţat, în afară de Bigster, preţul mediu va creşte şi implicit acestea vor genera venituri mai mari. În 2024 ne aşteptăm să avem o stabilitate a volumelor, pentru ca din 2025, odată cu Bigster, să continuăm creşterea mai accelerată“, a spus Xavier Martinet, senior-VP, responsabil de marketing, vânzări şi operaţiuni pentru Dacia. în cadrul unei videoconferinţe
Marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 4,0% vs S1 2023, până la 309.816 unităţi şi rămâne în top 10 al mărcilor cele mai vândute din Europa. Sandero este modelul cel mai vândut la nivel european. Mai mult, Sandero este şi singurul cu o creştere puternică în această perioadă, de 19%, în timp ce Duster urca cu 1,7% în S1, iar Spring a punctat o înjumătăţire a volumelor.