Companii

Xavier Martinet, Dacia: Cifra de afaceri a Dacia se va dubla până în 2030 datorită noilor modele. Anul acesta vânzările vor creşte uşor, dar în 2025 vine Bigster. Vânzările Dacia sunt estimate la 685.000 - 700.000 de unităţi în 2024 şi sunt susţinute în mare parte de Sandero şi Jogger în S1 şi de Duster III în al II-lea semestru

Xavier Martinet, senior-VP, responsabil de marketing, vânzări şi operaţiuni pentru Dacia

Xavier Martinet, senior-VP, responsabil de marketing, vânzări şi operaţiuni pentru Dacia

Autor: Bogdan Alecu

19.07.2024, 10:00 266

În premieră Renault numeşte uzina din Bursa, Turcia, ca parte a ecosistemului gamei „entry“ odată cu lansarea în producţie a Renault Duster acolo.

Cifra de afaceri a mărcii Dacia, care include producţia şi vânzarea maşinilor produse în România, Maroc şi China se va dubla în 2030 în raport cu valoarea atinsă în 2022. Având în vedere că jumătate din volum este realizat în România de către Automobile Dacia, care a rulat în 2022 circa 5 mld. euro, businessul total ar Dacia ar genera în prezent aproximativ 10 mld. euro, pentru ca în 2030 să treacă pragul de 20 de miliarde de euro, adică ar depăşi businessul Mitsubishi din prezent, la nivel mondial, care este de circa 19-20 mld. euro.

„Vom dubla cifra de afaceri a Dacia până în 2030. Vorbim aici de un mix - creştere de volume, dar şi modele noi. Pe mă­sură ce vom intra în segmentul C, cu alte două modele pe care le-am anunţat, în afară de Bigster, preţul mediu va creşte şi implicit acestea vor genera venituri mai mari. În 2024 ne aşteptăm să avem o stabilitate a vo­lu­melor, pentru ca din 2025, odată cu Bigster, să continuăm creşterea mai ac­ce­lerată“, a spus Xavier Mar­tinet, senior-VP, responsabil de marke­ting, vânzări şi operaţiuni pentru Dacia. în cadrul unei videoconferinţe

Marca Dacia a înregistrat o creştere a vân­ză­rilor de 4,0% vs S1 2023, până la 309.816 uni­tăţi şi rămâne în top 10 al mărcilor cele mai vândute din Europa. Sandero este modelul cel mai vândut la nivel european. Mai mult, Sandero este şi singurul cu o creştere puternică în această perioadă, de 19%, în timp ce Duster urca cu 1,7% în S1, iar Spring a punctat o înju­mătăţire a volumelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro