♦ La Salonul Auto de la Paris dincolo de mărcile franţuzeşti sau deţinute de grupuri franceze au fost prezente companii din China sau chiar Vietnam care promit maşini electrice cu preţuri mai mici şi baterii mai mari decât alternativele europene.
Competiţia cu mărcile chinezeşti este cu atât mai mare cu cât sunt mărci europene care aleg să importe din China şi să le vândă în Europa – Dacia Spring este un automobil produs de Dongfeng în China şi vândut sub marca Dacia în Europa, iar BMW importă electrica iX3, iar Volvo anunţa în 2019 că unele SUV-uri XC60 vor fi importante din China.
„Chinezii vor veni, dar nu ştim cum. Spre exemplu MG vine. Spre exemplu SUV-ul lor ZS cu motor cu ardere internă, în raport cu acesta Dusterul este o propunere mai bună, dar dacă ei vin cu electric, Dacia va avea o problemă. Acum MG vrea să atace mărcile de volum. Concurenţa va fi puternică şi de aceea Dacia trebuie să aibă un brand puternic. Acum lucrăm la ceea ce înseamnă brandul Dacia. Pe cele mai multe pieţe cel mai mult contează preţul şi designul unei maşini. Dacă vinzi doar că eşti cel mai ieftin, atunci când vine un competitor ai o problemă. Trebuie să dai valoare mărcii. De aceea am venit acum cu o nouă identitate de marcă spre exemplu, clienţii trebuie să cumpere pentru că le place acea marcă“, a spus Xavier Martinet – vicepreşedinte senior, Dacia, Marketing, Sales & Operations.