Companii

Xavier Martinet, Dacia: Ne pregătim pentru concurenţa cu mărcile din China. Nu ne mai putem baza doar pe cel mai mic preţ. Conducerea Renault se aşteaptă ca piaţa europeană să fie luată cu asalt de constructorii chinezi care să vină cu preţuri competitive

Xavier Martinet – vicepreşedinte senior, Dacia, Marketing, Sales & Operations: La nivel global suntem în 2022 la plus 10% faţă de 2021 pe o piaţă care scade cu 10%. Puteam şi mai mult dacă aveam cipurile necesare. Criza acestora nu este încă depăşită şi se suprapune cu o criză logistică. Este tot mai greu să găseşti camioane şi trenuri cu care să transporţi maşini şi este şi mai greu să găseşti oameni care să le conducă.

Xavier Martinet – vicepreşedinte senior, Dacia, Marketing, Sales & Operations: La nivel global suntem în 2022 la plus 10% faţă de 2021 pe o piaţă care scade cu 10%. Puteam şi mai mult dacă aveam cipurile necesare. Criza acestora nu este încă depăşită şi se suprapune cu o criză logistică. Este tot mai greu să găseşti camioane şi trenuri cu care să transporţi maşini şi este şi mai greu să găseşti oameni care să le conducă.

Autor: Bogdan Alecu

23.10.2022, 10:43 1941

♦ La Salonul Auto de la Paris dincolo de mărcile franţuzeşti sau deţinute de grupuri franceze au fost prezente companii din China sau chiar Vietnam care promit maşini electrice cu preţuri mai mici şi baterii mai mari decât alternativele europene.

Competiţia cu mărcile chine­zeşti este cu atât mai mare cu cât sunt mărci europene care aleg să importe din China şi să le vândă în Europa – Dacia Spring este un automobil produs de Dong­feng în China şi vândut sub marca Dacia în Europa, iar BMW importă electrica iX3, iar Volvo anunţa în 2019 că unele SUV-uri XC60 vor fi importante din China.

„Chinezii vor veni, dar nu ştim cum. Spre exem­plu MG vine. Spre exem­plu SUV-ul lor ZS cu mo­tor cu ardere internă, în ra­port cu acesta Dusterul este o pro­punere mai bună, dar dacă ei vin cu electric, Dacia va avea o problemă. Acum MG vrea să atace mărcile de volum. Concurenţa va fi puternică şi de aceea Dacia trebuie să aibă un brand puternic. Acum lucrăm la ceea ce înseamnă brandul Dacia. Pe cele mai multe pieţe cel mai mult contează preţul şi de­sig­nul unei maşini. Dacă vinzi doar că eşti cel mai ieftin, atunci când vine un competitor ai o pro­ble­mă. Trebuie să dai valoa­re mărcii. De aceea am ve­nit acum cu o nouă identi­tate de marcă spre exem­plu, clienţii trebuie să cum­pere pentru că le place acea marcă“, a spus Xavier Martinet – vicepreşedinte senior, Dacia, Marketing, Sales & Operations.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO