Companii

Zara, H&M şi C&A iau 10% din retailul de haine pentru copii

Foto: AFP

Foto: AFP

Autor: Greta Bogdan

27.08.2015, 00:07 1386

Zara, H&M şi C&A, trei dintre cele mai puternice branduri de fashion din lume, au ajuns să controleze peste 10% din retailul local de îmbrăcăminte pentru copii, deşi nu sunt specializate în acest business, dar atribuie spaţii de zeci de metri pătraţi raioanelor cu produse pentru cei mici.

La o piaţă estimată la 1,25 mld. lei anual, potrivit datelor Euromo­nitor, cei trei mari retaileri străini vând produse de îmbrăcăminte pentru copii de 125 de mil. lei, potrivit calculelor ZF. Piaţa este însă departe de a galopa spre rate de creştere de 5%, în condiţiile în care natalitatea scade, iar bugetele familiilor au fost mult timp sub presiune.

„În România, în 2013 s-a înregistrat cea mai scăzută rată a natalităţii de după cel de-al Doilea Război Mondial, iar în 2014 situaţia a fost similară, această rată aflându-se în continuare în scădere“, notează Euromonitor. Aceeaşi sursă mai arată că volumul vânzărilor din acest segment de piaţă nu îşi va reveni în următoarea perioadă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO