Companii

Zborurile dus-întors pe Tulcea-Bucureşti, mai scumpe decât cele pe Tulcea-Frankfurt sau Tulcea-Bergamo

Zborurile dus-întors pe Tulcea-Bucureşti, mai scumpe decât cele pe Tulcea-Frankfurt sau Tulcea-Bergamo

Autor: Mirabela Tiron

18.05.2014, 18:56 2178

Cursele lansate de omul de afaceri Ovidiu Tender pe ruta Tulcea-Bucureşti sunt mai scumpe decât cele pe Tulcea-Frankfurt sau Tulcea -Bergamo, deşi distanţa pe care trebuie să o parcurgă avionul pe ruta internă este de câteva ori mai mică decât cea pe rutele externe. „Pentru rutele interne, tarifele vor fi unice,  49,9 euro/zbor pentru Bucureşti – Tulcea (durata zborului este de 30 de minute), în vreme ce pe rutele internaţionale, preţurile pornesc de la 29,9 de euro/zbor. În aceste tarife este inclus transportul unui bagaj de cabină de maxim 7 kg şi al unuia de cală de cel mult 20 kg, dar şi servicii de catering la bord”, potrivit oficialilor companiei aeriene TEN Airways, care operează aceste zboruri sub numele de Fly România.

Cei care aleg să călătorească pe ruta Bucureşti-Tulcea cu autocarul plătesc 150 de lei pe un bilet dus-întors (durata unei călătorii fiind de patru ore şi jumătate), în timp ce cu trenul tariful unui bilet dus-întors ajunge la 140 de lei, durata unei călătorii fiind de aproape cinci ore şi jumătate-şase.

Călătoria cu avionul, mai scumpă şi pe Bucureşti-Timişoara cu Fly România.

Preţul unui bilet pe ruta Bucureşti-Timişoara cu Fly România este de 69,9 de euro pe zbor, de peste două ori mai mare decât cel practicat de companie pe rute externe.

Acestea nu sunt însă  cazuri izolate. Şi la compania aeriană de stat Tarom tarifele pe curse interne sunt mai mari decât cele pe care le practică pe unele curse externe. Astfel, un pasager trebuie să scoată din buzunar şi 150 de euro pe un zbor spre Cluj Napoca sau Iaşi  din Bucureşti.

Compania aeriană Ten Airways a operat vineri primul zbor regulat pe ruta Bucureşti-Tulcea, în urmă căruia aeroportul „Delta Dunării” din Tulcea a fost readus pe harta zborurilor regulate, de pe care ieşise în 1993 când compania de stat  Tarom a renunţat la cursele pe această rută.

Compania lui Tender va opera trei zboruri săptămânale (marţi, vineri şi duminică), la care se vor adăuga două internaţionale, respectiv Bergamo-Tulcea şi Frankfurt-Tulcea.

„Credem că prin zborul Otopeni - Tulcea vom contribui la a aduce turiştii străini mult mai aproape de Deltă. De altfel, accesul atât către Deltă cât şi către litoral va fi mult facilitat şi pentru turiştii români din vestul ţării datorită legăturii Timişoara-Otopeni-Tulcea, cu posibilitate de transfer către Constanţa”, a spus Cătălin Buţu, directorul general al companiei aeriene.

Anul trecut doar 1.900 de pasageri au călătorit de la şi spre Tulcea cu avionul. Cursele regulate spre Tulcea şi Timişoara vor fi operate cu avioane de tip MD-82 şi MD-83, cu o capacitate de 170 de pasageri, aparţinând companiei aeriene TEN Airways şi anterior companiei Alitalia. Vârsta avioanelor este de peste 20 de ani. Oficialii companiei aeriene estimau 30.000 de pasageri pe rute interne şi 100.000 de pasageri în total, pe curse interne şi externe.

Anul trecut, TEN Airways a avut afaceri de circa 8 mil. euro, faţă de 1,3 mil. euro în 2012, potrivit reprezentanţilor companiei.

 
AFACERI DE LA ZERO