Companii

Zece tendinţe care influenţează consumul în 2020. Euromonitor: Roboţii devin tot mai prezenţi în viaţa de zi cu zi, iar consumatorii sunt mai atenţi la ce mănâncă. Beau şi fumează mai puţin. „Multe oraşe din Europa de Est au reţele flexibile de transport bine puse la punct“

Zece tendinţe care influenţează consumul în 2020. Euromonitor: Roboţii devin tot mai prezenţi în viaţa de zi cu zi, iar consumatorii sunt mai atenţi la ce mănâncă. Beau şi fumează mai puţin. „Multe oraşe din Europa de Est au reţele flexibile de transport bine puse la punct“

Autor: Cristina Roşca

15.01.2020, 19:15 969

Compania de cercetare de piaţă Euromonitor a identificat zece tendinţe care ar putea influenţa comporta­mentul consu­mato­rilor în 2020.

Acestea sunt variate şi provin din direcţii diferite, însă fiecare dintre ele devine tot mai importantă în viaţa de zi cu zi a consumatorilor de pretutin­deni, arată raportul Euromonitor Interna­tional's Top 10 Global Consu­mer Trends 2020.

Prezenţa roboţilor în viaţa de zi cu zi este una dintre tendinţe, mai exact faptul că oamenii încep să accepte existenţa acestora şi rolul lor în societate şi economie. Mai mult, inteligenţa artificială în ansamblul său a ajuns deja să fie folosită pentru a înlocui oamenii pentru anumite procese repetitive.

O altă tendinţă este legată de transport şi anume faptul că oamenii vor să fie cât mai flexibili, mai ales în oraşele sufocate de trafic. Astfel, consumatorii vor transport persona­lizat, folosesc aplicaţii pentru a-şi planifica orice călătorie, fie ea cu trenul, bicicleta electrică sau alt mijloc de transport. „Multe oraşe din Europa de Est au reţele flexibile de transport bine puse la punct. Spre exemplu, CityBee, o companie de ride sharing pentru maşini, scutere electrice sau biciclete, a pornit în Lituania şi s-a extins în Polonia, Letonia şi Estonia în 2019“, spun analiştii Euromonitor. Acesta este doar un exemplu de astfel de companie, numărul lor crescând puternic în ultimii ani. Totodată, într-o perioadă în care traficul este tot mai aglomerat peste tot în lume, oamenii vor să stea tot mai mult acasă, locul care devine şi birou şi loc de întâlnire cu prietenii sau familia. Casele devin multifuncţionale astfel, iar companiile îşi construiesc strategii în jurul acestor schimbări ale comportamentului de consum, oferind livrări la domiciliu şi produse aferente.

Într-o eră în care timpul devine o resursă tot mai preţioasă, flexibilitatea devine tot mai importantă în orice domeniu, nu doar transport. Astfel, în ceea ce priveşte conţinutul, consuma­torii vor să primească cât mai multă informaţie în cât mai puţin timp. Tehnologia joacă un rol cheie în acest sens. Similar, consumatorii vor informaţie personalizată, însă nu doar din media, ci şi de la brandurile pe care le consumă. Din acest motiv compa­niile folosesc o serie de mecanisme şi algoritmi pentru a avea acţiuni de marketing cât mai precise. Consuma­torii pe de altă parte nu mai petrec la fel de mult timp cercetând produsele pe care le consumă.

Totuşi, grija pentru mediu este tot mai mare, astfel că sunt căutate brandurile cât mai ecologice şi cât mai responsabile. Tot din domeniul responsabilităţii sociale, consumatorii sunt tot mai atenţi la poluare şi caută nu doar starea de bine personală, ci şi a mediului înconjurător. Un exemplu care să exemplifice această tendinţă este creşterea puternică a vânzărilor de purificatoare de aer, arată raportul Euromonitor International's Top 10 Global Consumer Trends 2020.

De altfel, o tendinţă importantă identificată vine tot din domeniul stării de bine, şi anume faptul că oamenii pun tot mai multă valoare pe a le fi bine. În acest context, consumul de medicamente de relaxare şi de reducere a nivelului de stres creşte. La polul opus, scade consumul de ţigări şi alcool. În ceea ce priveşte consumul, un alt trend este acela că oamenii vor să se întoarcă la origini, şi anume caută tot mai mult produse locale. În acest context apar tot mai multe branduri de nişă şi produse care targetează acest patriotism renăscut.

Cea de-a zecea tendinţă identifi­cată de compania de cercetare de piaţă Euromonitor se referă la faptul că firmele din toate domeniile devin tot mai dispuse să se adreseze consuma­torilor de toate tipurile, fără a discrimina. Totuşi, nevoile lor sunt deservite în mod personalizat.

 
Gandul.ro ANUNȚ OFICIAL!
AFACERI DE LA ZERO