♦ Compania este liderul comerţului local după datele din 2023 (cele mai recente), cu afaceri de 21,8 mld. lei, plus 18% ♦ Lanţul are aproape 370 de magazine pe plan autohton ♦ Lidl a intrat în România în 2011, când a preluat peste 100 de unităţi de la Plus Discount, pentru ca apoi să se extindă de la zero.
Grupul Lidl a intrat în România datorită încrederii pe care a avut-o în potenţialul pieţei autohtone, iar acesta este un pariu pe care îl pune în continuare când vine vorba de investiţiile pe plan local, afirmă Olga Drăguinea, membru în consiliul de conducere al Lidl România, director naţional financiar şi administrativ.
„În primul rând, avem încredere în dezvoltarea Lidl în România pentru că ţara are un parcurs european solid, cele aproape două decenii de apartenenţă la Uniunea Europeană sprijinind fundamental creşterea economică“, afirmă executivul.
De asemenea, intrarea României cu drepturi depline în spaţiul Schengen va avea un impact semnificativ asupra economiei naţionale, mai ales prin potenţialul semnificativ de dezvoltare al industriei de transport rutier, prin fluidizarea fluxurilor comerciale.
„Pentru că vorbeam despre parcursul european, îmbunătăţirile majore ale nivelului de trai, cu o creştere semnificativă a salariului mediu şi a puterii de cumpărare, sunt factori favorizanţi pentru o dezvoltare viitoare a pieţei locale şi un alt motiv de încredere pentru noi. Acest lucru ne întăreşte convingerea că există un potenţial considerabil de creştere în România şi suntem încrezători că dialogul dintre autorităţi şi sectorul privat va oferi în viitor condiţiile pentru investiţii şi dezvoltare economică durabilă.“