• Leu / EUR5.0847
  • Leu / GBP5.7545
  • Leu / USD4.3768
Companii

ZF Branduri româneşti 2025. Producătorii români pot deveni tigrii producţiei pentru Europa, dar oportunităţi de creştere pentru brandurile locale sunt încă şi pe plan intern. „Antreprenorii trebuie să aibă mai multă încredere în ei şi mai mult curaj“

Partenerii conferinţei ZF Branduri româneşti 2025 au fost AQUA Carpatica, Rivaz Hotel, Agroland Group,  Ambito,  Amco, One United Properties, Auchan, Electroalfa şi Lactalis România.

Partenerii conferinţei ZF Branduri româneşti 2025 au fost AQUA Carpatica, Rivaz Hotel, Agroland Group, Ambito, Amco, One United Properties, Auchan, Electroalfa şi Lactalis România.

Companiile româneşti au toate şansele să devină producători la nivel european şi aceasta ar trebui să fie ţinta pentru brandurile care au ajuns la un anumit nivel în ultimii ani, dar asta nu înseamnă că nu există încă loc de creştere şi pe plan local, pe multe segmente de activitate, sunt de părere antre­prenorii şi companiile prezente la ediţia din acest an a conferinţei ZF Branduri româneşti.

„Cred că un brand românesc 100%, made in Romania, este acel brand în care investeşti, construieşti, creşti în România, pui pasiune, energie şi ai deschidere către o piaţă globală. Mândria de a investi, de a rămâne cu investiţia şi construcţia în România, de a da o şansă oamenilor din România să se exprime, cred că aduce acel sentiment de brand românesc“, a spus Gheorghe Ciubotaru, preşedintele consiliului de administraţie al Electroalfa.

În ultimii ani, multe branduri româneşti au învăţat să spună o poveste, să fie cool şi să se adapteze la schimbările din zona de consum, devenind tot mai atractive pentru clienţii din ţară, care la rândul lor au devenit consumatori mai educaţi şi selectivi. În plus, Diaspora este în prezent un segment de piaţă important pentru companiile care vor să se extindă în exterior, acţionând ca un cap de pod pentru internaţionalizarea producătorilor români. Un exemplu este Cris-Tim, care a ieşit la export încă din 2005-2006, targhetând iniţial comunităţile de români care se formau în anumite ţări. „Şi acum comunităţile de români rămân clienţii noştri principali, dar vindem şi spre comunităţi apropiate, de polonezi de exemplu“, a precizat Radu Timiş jr., CEO al Cris-Tim, companie care vrea să se extindă şi la nivel regional, prin achiziţionarea unor branduri mici-medii locale.

„Producătorii români, marii tigri, cu volume, cu capacităţi de producţie importante, au toate şansele să devină producători pentru Europa şi spre asta ar trebui să ţintească.  Inclusiv pentru echilibrarea balanţei comerciale, dar nu numai. Am ajuns la nivelul la care, de acum încolo, e mult mai uşor să devii mare producător şi să ai acces la piaţa europeană, faţă de cum era acum 20 de ani“, a comentat Tiberiu Dăneţiu, director corporate affairs & retail media, Auchan. În acelaşi timp, antreprenorii şi managerii prezenţi la conferinţă sunt de părere că există încă loc de creştere pe piaţa locală, pe multe domenii. Un exemplu este Mobexpert, com­panie care a derulat investiţii importante în acest an şi vrea să continue să se dezvolte pe plan local.

„Mai avem mult de dezvoltat în România până să ieşim afară. Avem proiectul de la Timişoara, ne uităm la Craiova. Ne uităm la noi segmente de business.  Sunt proiecte mari de făcut în România până să ajungem să deschidem magazine mari afară“,a precizat Adelina Badea, CEO Mobexpert.

La rândul ei, Rucsandra Hurezeanu, fondator Ivatherm, a subliniat potenţialul economiei româneşti, mizând pe revenirea pe creştere în următorii ani, dar a îndemnat antreprenorii să se uite cu curaj şi spre pieţele externe. „Antreprenorii trebuie să aibă mai multă încredere în ei şi să aibă curaj cu brandurile lor pentru că nu sunt cu nimic mai prejos decât altele“.

Partenerii conferinţei ZF Branduri Româneşti 2025 au fost AQUA Carpatica, Rivaz Hotel, Agroland Group,  Ambito,  Amco, One United Properties, Auchan, Electroalfa şi Lactalis România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează Gala Ziarul Financiar, 17 noiembrie 2025
Principalele valute BNR - vineri, 13:37
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 5.0847
Diferență: 0,0157
Ieri: 5.0839
Azi: 4.3768
Diferență: -0,0343
Ieri: 4.3783
Azi: 5.7545
Diferență: -0,0695
Ieri: 5.7585
Azi: 5.5259
Diferență: 0,4125
Ieri: 5.5032