Companii

ZF Cei mai mari jucători din economie 2025, 17 iunie. Ambasadorii mediului de business: care sunt afacerile care ţin pasul cu trendurile internaţionale sau chiar le anticipează

Ziarul Financiar va organiza pe data de 17 iunie o nouă ediţie a conferinţei Cei mai mari jucători din economie 2025. Tema evenimentului va fi „De la local la internaţional: cum încurajăm exportul şi investiţiile în străinătate ale companiilor româneşti?”

Ziarul Financiar va organiza pe data de 17 iunie o nouă ediţie a conferinţei Cei mai mari jucători din economie 2025. Tema evenimentului va fi „De la local la internaţional: cum încurajăm exportul şi investiţiile în străinătate ale companiilor româneşti?”

Autor: Cristina Roşca

10.06.2025, 00:08 909

 Viitorul imaginii „made in Romania“ depinde de capacitatea brandurilor româneşti de a construi propuneri de valoare puternice, relevante pentru consumatorii locali şi internaţionali.

Să vezi astăzi pe străzile din (aproape) orice ţară de pe glob o maşină Dacia nu mai reprezintă o surpriză. La fel, nu e deloc neobişnuit ca oamenii din varii colţuri de lume să ştie brandul românesc Bitdefender, fie pentru că folosesc soluţiile de securitate cibernetică ale grupului cu origini autohtone, fie pentru că i-au văzut numele şi sigla pe maşinile de Formula 1 ale Ferrari (unde firma locală e printre partenerii principali).

Pe urmele celor două nume care deja au recunoaştere mondială mai păşesc însă şi altele, tot româneşti, precum Gusto, Toortitzi şi Croco. Spre exemplu, covrigeii Toortitzi se găsesc în toate marile lanţuri de supermarketuri din Canada.

Dincolo de automotive şi IT, România produce alimente, băuturi, ferestre, cosmetice şi jucării care merg şi ele pe pieţele externe. Dincolo de acestea, există însă şi unele branduri care au venit cu concepte disruptive, cu ajutorul cărora s-au impus pe piaţa locală. Cel puţin în prima fază.

Unele firme au nevoie de ani şi ani, poate chiar şi de o serie de eşecuri, înainte de a reuşi să impună un brand pe o anumită piaţă. Alte firme însă reuşesc în timp „record“, adică în doar câţiva ani, să-i cucerească pe consumatori. Care sunt acestea şi ce face diferenţa?

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro