Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi nonalcoolice din România, şi Quadrant-Amroq Beverages, producătorul mărcii de suc Pepsi, aflat pe a doua poziţie în topul celor mai mari producători de băuturi nonalcoolice, au avut, fiecare, afaceri mai mici cu 11% în 2020, arată datele din anuarul ZF Cei mai mari jucători din economie.
„Zeci de mii de clienţi încă sunt puternic afectaţi de restricţiile impuse pentru siguranţa tuturor“, spun reprezentanţii companiei Coca-Cola HBC România. Ei au răspuns la întrebările ZF cu ocazia întocmirii unei noi ediţii a anuarului Cei mai mari jucători din economie. Ei mai arată că presiunea financiară îşi spune cuvântul, „observăm modificări în comportamentul şi alegerile pe care le fac cumpărătorii“.
Din top 10 cei mai mari jucători de pe piaţa de băuturi nonalcoolice au mai înregistrat scăderi companiile European Drinks (2,3%), producătorul Izvorul Minunii, La Fântâna (7,8%) şi Perla Harghitei (7,1%). De cealaltă parte, creşteri au avut grupul polonez Maspex, care deţine mărcile Tymbark şi Rio Bucovina şi Carpathian Springs cu brandul Aqua Carpatica.