Producătorii agroalimentari români mici sau mijlocii ar trebui să fie mai vizibili pe rafturile marilor lanţuri de magazine străine, inundate în prezent de produse industriale, pentru că există cerere din partea consumatorilor, consideră Adrian Izvoranu, preşedintele Casei de Comerţ „Unirea“, o companie de stat, care îşi propune să creeze o reţea de 80 de magazine cu produse tradiţionale locale.
„Vom încerca să intrăm pe nişa micului producător care va putea să ţină în funcţiune mici magazine. Vom planta insule de produs tradiţional în marea de produse industriale. Vom face un lanţ de magazine mici, unde cantităţile care se încadrează în standardul de produs tradiţional, cu certificat şi care se produce şi se va conserva tradiţional să poată fi găsit uşor“, a spus Adrian Izvoranu în cadrul conferinţei ZF Agribusiness 2019.
Andrei Pascu, de la cooperativa Rodagria, care produce mure, afine, căpşuni şi cireşe, dar şi legume şi cereale în cantităţi mici, spune că şi-a listat produsele în toate magazinele mari din Bucureşti, dar şi în câteva băcănii. „Avem cinci strategii de funcţionare: comunicarea cu supermarketurile la nivel de săptămână şi cu consumatorul final, o dată pe an; asocierea, suntem cinci membri din zonă de fructe moi şi cireşe; educaţia, investim timp, energie şi bani pentru a educa inginerii; tehnologia - funcţionăm cu un sistem de fertilizare computerizat şi minimalizarea de pierderi.“
Industria alimentară românească este un business anual de numai 55-60 miliarde de lei, însă orientarea lanţurilor de retail către branduri fabricate în România poate determina o creştere accelerată a pieţei.