Companii

ZF Conferinţa Agribusiness 2019. „Într-o mare de produse industriale, trebuie să aducem pe rafturile retailerilor produse româneşti “

Conferinţa ZF Agribusiness: Cum poate agricultura să devină motorul principal al economiei? a fost susţinută de Agricost, CEC Bank, Deloitte România, Popovici Niţu Stoica & Asociaţii, MHS Truck & Bus Group, Syswin, Carrefour România, Aqua Carpatica şi Domeniile Sâmbureşti.

Conferinţa ZF Agribusiness: Cum poate agricultura să devină motorul principal al economiei? a fost susţinută de Agricost, CEC Bank, Deloitte România, Popovici Niţu Stoica & Asociaţii, MHS Truck & Bus Group, Syswin, Carrefour România, Aqua Carpatica şi Domeniile Sâmbureşti.

Autor: Alexandra Cepăreanu, Ramona Cornea

30.10.2019, 00:08 492

Producătorii agroalimentari români mici sau mijlocii ar trebui să fie mai vizibili pe rafturile marilor lanţuri de magazine străine, inundate în prezent de produse industriale, pentru că există cerere din partea consumato­rilor, consideră Adrian Izvoranu, preşedintele Casei de Comerţ „Unirea“, o companie de stat, care îşi propune să creeze o reţea de 80 de magazine cu produse tradiţionale locale.

„Vom încerca să intrăm pe nişa micului pro­ducător care va putea să ţină în funcţiune mici magazine. Vom planta insule de produs tradiţional în marea de produse industriale. Vom face un lanţ de magazine mici, unde cantităţile care se încadrează în standardul de produs tradiţional, cu certificat şi care se produce şi se va conserva tradiţional să poată fi găsit uşor“, a spus Adrian Izvoranu în cadrul conferinţei ZF Agribusiness 2019.

Andrei Pascu, de la coope­ra­tiva Rodagria, care produce mure, afine, căp­şuni şi cireşe, dar şi legume şi cereale în cantităţi mici, spune că şi-a listat produsele în toate magazinele mari din Bucureşti, dar şi în câte­va băcănii. „Avem cinci strategii de funcţio­nare: co­municarea cu supermarketurile la nivel de săptămână şi cu consumatorul final, o dată pe an; asocierea, suntem cinci membri din zonă de fructe moi şi cireşe; educaţia, inves­tim timp, ener­gie şi bani pentru a educa inginerii; tehno­lo­gia  - funcţionăm cu un sistem de fertilizare com­puterizat şi minimalizarea de pierderi.“

Industria alimentară românească este un busi­ness anual de numai 55-60 miliarde de lei, însă orientarea lanţurilor de retail către bran­duri fabricate în România poate determina o creştere accelerată a pieţei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO